Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen johtaminen ja markkinointiLaajuus (3 op)

Tunnus: LT00DB61

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.

Sisältö

- Palvelukilpailu
- Palvelusuunnittelu
- Palvelumuotoilu
- Palveluprosessi
- Palvelun laatu
- Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
- Asiantuntijapalvelut

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa pääpiirteittäistä osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa monipuolista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Oppimateriaalit

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. WSOYpro, Helsinki.

Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 31.01.2025

Ajoitus

27.01.2025 - 07.03.2025

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
  • Miia Koski
Opiskelijaryhmät
  • LITA22B
    Tradenomi (AMK), Liiketalous

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.

Sisältö

- Palvelukilpailu
- Palvelusuunnittelu
- Palvelumuotoilu
- Palveluprosessi
- Palvelun laatu
- Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
- Asiantuntijapalvelut

Oppimateriaalit

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. WSOYpro, Helsinki.

Opetusmenetelmät

- Verkko-opetus
- Luentovideot ja muu opetusmateriaali verkossa
- Harjoitustehtävät
- Verkkotentti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan ajankäyttö, 3 op = 81h
- Kurssin aloitusluennot 2h
- Videoluennot ja muu opetusmateriaali verkossa 30h
- Itsenäinen opiskelu 21h
- Harjoitustehtävät 16h
- Valmistautuminen verkkotenttiin 10h
- Verkkotentti 2h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa pääpiirteittäistä osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa monipuolista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Harjoitustehtävät (Hyv./Hyl.)
- Verkkotentti (Arvosana 0 - 5)

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.