Palvelujen johtaminen ja markkinointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DB61-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2024 - 31.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.01.2025 - 07.03.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.
Sisältö
- Palvelukilpailu
- Palvelusuunnittelu
- Palvelumuotoilu
- Palveluprosessi
- Palvelun laatu
- Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
- Asiantuntijapalvelut
Oppimateriaalit
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. WSOYpro, Helsinki.
Opetusmenetelmät
- Verkko-opetus
- Luentovideot ja muu opetusmateriaali verkossa
- Harjoitustehtävät
- Verkkotentti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö, 3 op = 81h
- Kurssin aloitusluennot 2h
- Videoluennot ja muu opetusmateriaali verkossa 30h
- Itsenäinen opiskelu 21h
- Harjoitustehtävät 16h
- Valmistautuminen verkkotenttiin 10h
- Verkkotentti 2h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa pääpiirteittäistä osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa monipuolista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.