Siirry suoraan sisältöön

From Field to Fork

Laajuus:
30 op

From Field to Fork

From Field to Fork

From Field to Fork

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 06.09.2023

Ajoitus

30.08.2023 - 17.12.2023

Laajuus

5 op

Yksikkö

SeAMK Agrologi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Englanti
Tutkinto-ohjelma
  • From Field to Fork
  • Agrologi (AMK)
Opettaja
  • Juha Tiainen
Opiskelijaryhmät
  • AGRO21PR
    Agrologi (AMK)
  • IEPFF23F
    From Field to Fork

Tavoitteet

The student will learn the basic uses of UAVs in agriculture and forestry. He/She will get familiar with the EASA-based legislation dealing with using drones in a safe way. The student gets to know the current drone technology and types of UAVs used. He/She will get the knowledge of different Softwares and cloud –services connected to using drones.

Sisältö

The EASA-legislation in using drones as a hobby or as a commercial drone operator.
The operator competence criteria. The multicopter and fixed wing UAS –technology.
The most used operational (planning and executing) cloud-services available. The
uses of the drone data in agriculture and forestry.

Oppimateriaalit

Material shown by the lecturer.

Opetusmenetelmät

Practical training, theory and a case study.

realization.localizedApproveRejectDescription

Approved: A Moodle- test passed. Active participation in practical training with drones.
The student has planned, executed and analyzed a mapping flight of a field or a forest stand

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Approved: A Moodle- test passed. Active participation in practical training with drones.
The student has planned, executed and analyzed a mapping flight of a field or a forest stand.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Active participation in practical training with drones. A case-study.

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 06.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 15.10.2023

Laajuus

3 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Englanti
Tutkinto-ohjelma
  • Professional Studies in Technology
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
  • From Field to Fork
Opettaja
  • Riikka Ala-Sankila
Opiskelijaryhmät
  • KUTU20
    Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
  • IGWCM23F
    Gateway to Cultural Management Studies
  • KITI22
    Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
  • IEPIP23
    International Professional Studies
  • KUTU21
    Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
  • KITI20
    Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten
  • IEPFF23F
    From Field to Fork

Tavoitteet

After the course, the student will understand the differences in communication between different cultures. The student will be able to use the knowledge gained in the course on both nonverbal and verbal communication in situations where there are people from different cultures. The student will also understand what should be taken into consideration when interacting with people from different cultures.

Sisältö

- cultural differences
- nonverbal communication
- verbal communication

Opetusmenetelmät

Opetus tiistaisin alkaen klo 15.15

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The student is familiar with the basic course concepts.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The student knows the core concepts and is able to apply most of them in practice.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student knows the course concepts and is able to apply them very well in practice.

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 11.10.2023

Ajoitus

23.10.2023 - 17.12.2023

Laajuus

5 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Englanti
Tutkinto-ohjelma
  • From Field to Fork
  • Bachelor of Engineering, Agri-food Engineering
  • Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
Opettaja
  • Ilkka Latomäki
  • Nina Sillvan
Opiskelijaryhmät
  • AFE22
    Bachelor of Engineering, Agri-Food Engineering , full time studies
  • BIELI22
    Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
  • IEPFF23F
    From Field to Fork

Tavoitteet

The student knows principles of marketing planning, implementation and measurement. Student understands the special characteristics of marketing in the food chain and is able to position a product or a service in the chain. During the course, students improve their skills in the marketing planning either in primary products, processed food or restaurant services.

Sisältö

- Consumer and business purchasing processes
- The role of the customer segmentation in marketing
- Marketing planning and implementation
- Factors affecting pricing in different parts of the food chain
- Marketing mix in B2B and B2C markets
- Measurement and development of marketing
- Advanced section (2 credits) in which the student chooses the marketing of either in primary products, processed food or restaurant services.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. 13 uudistettu painos. Edita. Helsinki. Saatavissa myös e-kirjana.
Kotler, Philip. Marketing Management 2006.
Grönroos, Christian. Palveluiden johtaminen ja markkinointi

Opetusmenetelmät

Luennot, verkko-opinnot ja harjoitukset. Opintojakson kokonaisuus muodostuu teorialuennoista, yksin tai ryhmässä tapahtuvasta käytäntöön soveltavasta perehtymisestä oppimismateriaaliin sekä harjoitustehtävistä, joiden tekeminen edellyttää alan kirjallisuuden ja kohdeorganisaatioista saatavissa olevan tiedon hyväksikäyttöä. Opiskelijat etsivät ja luovat tietoa itseohjautuvasti ryhmissä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijalla on mahdollista opinnollistaa kurssi, jos opiskelija täyttää seuraavat vaatimukset: Opiskelija työskentelee esimiesasemassa
Työnantajalta on mahdollista saada kurssin sisältöön liittyvä kehittämisprojekti
Opiskelija voi suorittaa kurssin tehtävät Business Hubissa. Ota yhteys Business Hub -yhteyshenkilöön.
Aikaisemman osaamisen tunnistaminen on mahdollista aikaisemmilla korkeakouluopinnoilla

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kokonaistyömäärä 135h
Luentoja 24 h
Itsenäistä ja ryhmätyötä 111h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The student masters the key principles of marketing and know how to apply them to some extent in the food chain of products and services marketing.

Satisfactory completion of the course requires that the student has written and reported all the given tasks successfully and satisfactorily completed a part examination which focuses on the general principles of the marketing

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The student masters the main principles of marketing and can adapt them to the sales and marketing of the products and services of advanced area he has chosen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student masters the main principles of marketing and can adapt them to the sales and marketing of the products and services of advanced area he has chosen. The student is also able to build marketing product- and service packages creatively.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteena on erityisesti opiskelijan soveltava osaaminen, joka osoitetaan suorittamalla harjoitustehtävät hyväksyttävällä tavalla.

Esitietovaatimukset

No prerequisites.

Lisätiedot

online-learning 1 point

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 06.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 05.11.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

2 op

T&K-osuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Englanti
Tutkinto-ohjelma
  • From Field to Fork
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Kirta Nieminen
Opiskelijaryhmät
  • MRESTO22
    Restonomi (AMK), monimuotototeutus
  • RESTO21
    Restonomi (AMK)
  • IEPFF23F
    From Field to Fork

Tavoitteet

Students can analyze develop high-quality and customer-oriented menus. The student identifies the professional kitchen business idea and customer needs. Students can analyse the nutrition quality, accountability and profitability of menus. Students can develop menus with ecological, economic, nutritional, cultural and social dimensions. The student knows how to develop recipes in his work and understand the importance of standardized recipes as part of quality.

Sisältö

Menu planning, menu analysis and recipe optimization
Nutritional content, carbon footprint and cost calculations
Food cultures and social dimensions of food

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Opetusmenetelmät

Luennot ja työelämälähtöinen kehittämisprojekti 5 op

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöinen kehittämisprojekti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen tunnistaminen (OT) ja opinnollistaminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä yhteensä 135 h, josta itsenäistä opiskelua 97 h, hybridiopetusta 17 h ja lähiopetusta 21 h. Lähiopetus Prikassa edellyttää lukujärjestyksen mukaista läsnäoloa.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan tarvittaessa englanniksi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Student can give examples of high quality and customer-oriented menus. The student identifies the professional kitchen business idea and customer needs. Student is able to name factors related to the quality of nutrition, accountability and profitability of menus.
Student is able to name ecological, economic, nutritional, cultural and social dimensions of menus. The student can identify the benefits of optimized recipes in his work and recognizes the importance of standardized recipes as part of quality.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Student know how to implement high quality and customer-oriented menus. The student identifies the professional kitchen business idea and customer needs, as well as interpret them. Student can analyze the nutrition quality, accountability and profitability of menus. Student can plan menus with ecological, economic, nutritional, cultural and social dimensions. The student knows how to develop recipes in his work and know how to explain the importance of standardized recipes as part of quality.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Student can analyze develop high quality and customer-oriented menus. The student identifies the professional kitchen business idea and customer needs, as well as interpret and apply them. Student can analyze and evaluate the nutrition quality, accountability and profitability of menus. Student can plan and develop menus with ecological, economic, nutritional, cultural and social dimensions. The student knows how to develop recipes in his work and know how to explain and justify the importance of standardized recipes as part of quality.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämisprojekti, itse- ja vertaisarvioinnit ja aktiivinen osallistuminen.

Esitietovaatimukset

Food Production Processes

Lisätiedot

Three credits for R&D

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 06.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 17.12.2023

Laajuus

5 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • From Field to Fork
  • Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
Opettaja
  • Joni Viitala
  • Merja Kyntäjä
Ajoitusryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 16. Avoin AMK: 0.)
  • Pienryhmä 2 (Koko: 16. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
  • BIELI20
    Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
  • IEPFF23F
    From Field to Fork
Koulutusryhmat
  • Pienryhmä 1
  • Pienryhmä 2

Tavoitteet

Upon completion of the course, the student will
- be able to assess the baking processes and factors affecting to the prdoduct quality
- be able to apply and develop the manufacturing methods in the bakery industry
- learn how to build a milk procesess about unit operations
- be able to understand the manufacturing processes connections to the production technology
- be able to evaluate the ingredients and process steps of the effects of the characteristics of the finished product and know how to make the changes necessary for product quality in manufacturing processes.

Sisältö

Cereal technology:
- Production of bread, pastries and confectionary products
- Pre-prepared dough and
- Cold baking
- Additives
- Quality control
- Machinery used in bakeries

Building-blocks of dairy processing
- Heat exchangers
- Centrifugal separators and milk fat standardisation systems
- Homogenisers
- Membrane filters
- Evaporators
- Deaerators
- Pumps
- Pipes, valves and fittings
- Tanks
- Service systems
- Special dairy products.

Opetusmenetelmät

Laboratorioharjoitukset, Moodle-harjoitukset ja raportointi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Laboratorioharjoitukset 44 h ja itsenäinen työskentely 89 h.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The student knows and understands to a basic concepts and methods of topics, and is able to apply them to usual problems.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The student is familiar with the concepts and methods of topics, and is able to apply them to different types of problems. The student is able to combine the accumulated knowledge and skills with previous experiences in the subject.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student is familiar with the concepts and methods of topics, and is able to apply them to a variety of different problems. The student has demonstrated creativity and innovation, and is able to find new meanings when applying what they have learned.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pakollinen läsnäolo harjoituksissa ja raportoinnin laatu.

Esitietovaatimukset

Food chemistry
Food processes