Marketing Planning and Implementation in the Food Chain (5 op)
Toteutuksen tunnus: YE00BW57-3019
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 09.10.2024
Ajoitus
21.10.2024 - 18.12.2024
Laajuus
5 op
Yksikkö
VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Englanti
Tutkinto-ohjelma
- From Field to Fork
- Bachelor of Engineering, Agri-food Engineering
- Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
Opettaja
- Ilkka Latomäki
- Nina Sillvan
Opiskelijaryhmät
-
AFE23Bachelor of Engineering, Agri-Food Engineering , full time studies
-
BIELI23Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka, Päivätoteutus
-
IEPFF24FFrom Field to Fork
-
MBIELI24Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka, Monimuotototeutus
Tavoitteet
The student knows principles of marketing planning, implementation and measurement. Student understands the special characteristics of marketing in the food chain and is able to position a product or a service in the chain. During the course, students improve their skills in the marketing planning either in primary products, processed food or restaurant services.
Sisältö
- Consumer and business purchasing processes
- The role of the customer segmentation in marketing
- Marketing planning and implementation
- Factors affecting pricing in different parts of the food chain
- Marketing mix in B2B and B2C markets
- Measurement and development of marketing
- Advanced section (2 credits) in which the student chooses the marketing of either in primary products, processed food or restaurant services.
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. 13 uudistettu painos. Edita. Helsinki. Saatavissa myös e-kirjana.
Kotler, Philip. Marketing Management 2006.
Grönroos, Christian. Palveluiden johtaminen ja markkinointi
Opetusmenetelmät
Luennot, verkko-opinnot ja harjoitukset. Opintojakson kokonaisuus muodostuu teorialuennoista, yksin tai ryhmässä tapahtuvasta käytäntöön soveltavasta perehtymisestä oppimismateriaaliin sekä harjoitustehtävistä, joiden tekeminen edellyttää alan kirjallisuuden ja kohdeorganisaatioista saatavissa olevan tiedon hyväksikäyttöä. Opiskelijat etsivät ja luovat tietoa itseohjautuvasti ryhmissä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelijalla on mahdollista opinnollistaa kurssi, jos opiskelija täyttää seuraavat vaatimukset: Opiskelija työskentelee esimiesasemassa
Työnantajalta on mahdollista saada kurssin sisältöön liittyvä kehittämisprojekti
Opiskelija voi suorittaa kurssin tehtävät Business Hubissa. Ota yhteys Business Hub -yhteyshenkilöön.
Aikaisemman osaamisen tunnistaminen on mahdollista aikaisemmilla korkeakouluopinnoilla
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaistyömäärä 135h
Luentoja 22 h
Itsenäistä ja ryhmätyötä 113h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student masters the key principles of marketing and know how to apply them to some extent in the food chain of products and services marketing.
Satisfactory completion of the course requires that the student has written and reported all the given tasks successfully and satisfactorily completed a part examination which focuses on the general principles of the marketing
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student masters the main principles of marketing and can adapt them to the sales and marketing of the products and services of advanced area he has chosen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student masters the main principles of marketing and can adapt them to the sales and marketing of the products and services of advanced area he has chosen. The student is also able to build marketing product- and service packages creatively.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteena on erityisesti opiskelijan soveltava osaaminen, joka osoitetaan suorittamalla harjoitustehtävät hyväksyttävällä tavalla.
Esitietovaatimukset
No prerequisites.
Lisätiedot
online-learning 1 point