Palvelujen johtaminen ja markkinointiLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: LT00DB61
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Osmo Mäkiniemi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.
Sisältö
- Palvelukilpailu
- Palvelusuunnittelu
- Palvelumuotoilu
- Palveluprosessi
- Palvelun laatu
- Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
- Asiantuntijapalvelut
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa pääpiirteittäistä osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa monipuolista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Oppimateriaalit
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. WSOYpro, Helsinki.