Johtaminen, laadunhallinta ja yrittäjyys eri organisaatioissaLaajuus (4 op)
Tunnus: BB00DL35
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
- osaa määritellä ja selittää strategisen johtamisen ja henkilöstöjohtamisen sisältäen työhyvinvoinnin johtamisen peruskäsitteitä ja tavoitteita
- tutustuu dialogisen organisaation sekä dialogiseen johtamisen ja kehittämisen periaatteisiin ja toimintatapoihin
- tunnistaa ja osaa arvioida sekä esittää kehittämisehdotuksia organisaation johtamis- ja kehittämiskulttuuriin sekä laatutyöhön liittyen
- osaa määritellä asiakasosallisuuden merkityksen työn ja laadun kehittämisessä
- löytää ratkaisuja fysioterapiayritysten toimintaan palvelujen tuottajina hyvinvointialueilla
- osaa määritellä palvelujen tuotteistamiseen ja markkinointiin liittyvät osa-alueet huomioiden asiakasryhmien tarpeet
- osaa perustella omaa osaamistaan markkinoidessaan palveluita
Sisältö
- strategisen johtamisen, henkilöstöjohtamisen ja työhyvinvoinnin johtamisen keskeiset käsitteet (Esim. strategia, strateginen henkilöstövoimavarojen ja työhyvinvoinnin johtaminen)
- dialoginen organisaatio, dialoginen johtaminen ja kehittäminen
- erilaisia laadunhallinnan sekä työyhteisön toiminnan arvioinnin ja kehittämisen menetelmiä
- asiakaslähtöisyyden ja asiakkaiden osallisuuden huomioiminen osana organisaation ja sen palvelujen kehittämistä
- hyvinvointialueisiin liittyvät sotekeskukset ja niiden organisoituminen, esim. fysioterapiapalvelujen tuottaminen
- palveluiden tuotteistaminen ja hinnoittelu huomioiden yhteiskunnalliset haasteet ja vaikutukset palveluiden tarpeeseen ja tuotantoon
-asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen markkinoinnissa ja brändäyksessä
-myyntipuhe omasta osaamisesta eli hissipuhe
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- Opiskelija tunnistaa johtamisen, etenkin henkilöstöjohtamisen ja työhyvinvoinnin johtamisen sekä laadunhallinnan peruskäsitteitä.
- Opiskelija tietää, mitä tarkoittaa dialoginen organisaatio sekä dialoginen johtaminen ja kehittäminen sisältäen asiakasosallisuuden näkökulman.
- Opiskelija osaa määritellä keskeiset asiat palvelujen tuotteistamisesta ja markkinoinnista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Edellä mainittujen lisäksi:
- Opiskelija osaa määritellä ja vertailla erilaisia henkilöstöjohtamisen ja työhyvinvoinnin johtamisen sekä laadunhallinnan periaatteita ja toimintatapoja työyhteisössä.
- Opiskelija osaa selittää, mitä tarkoittaa dialoginen organisaatio sekä dialoginen johtaminen ja kehittäminen sisältäen asiakasosallisuuden näkökulman.
- Opiskelija osaa perustella palvelujen tuotteistamiseen, laatuun ja markkinointiin liittyvät osa-alueet ja osaa pitää selkeän markkinointipuheen omasta osaamisestaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Edellä mainittujen lisäksi:
- Opiskelija osaa analysoida ja arvioida henkilöstöjohtamista ja työhyvinvoinnin johtamista sekä laadunhallintaa työyhteisössä.
- Opiskelija osaa analysoida ja arvioida dialogista organisaatiokulttuuria sekä dialogista johtamista ja kehittämistä huomioiden asiakasosallisuuden näkökulman työyhteisössä.
- Opiskelija osaa myös esittää kehittämisehdotuksia em. asioihin liittyen.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista palvelujen tuotteistamista ja markkinointia sekä markkinointipuheessaan omasta osaamisestaan.