Peliohjelmointi (3op)
Toteutuksen tunnus: KL04BTOHTE5-1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2015 - 19.03.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.01.2016 - 20.03.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Insinööri (AMK), Tietotekniikka
- Opettajat
- Petteri Mäkelä
- Opintojakso
- KL04BTOHTE5
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.
Sisältö
Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet
Oppimateriaalit
Luentomonisteet ja verkkomateriaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitustyö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 40 h, itseopiskelu 40 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- kiitettävä (5): Tason 3-4 lisäksi opiskelija osaa tehdä vaativia pelejä
- hyvä (3-4): Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä
- tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa perusasiat
Esitietovaatimukset
Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi