Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (3op)

Toteutuksen tunnus: KL04BTOHTE5-1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2015 - 19.03.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2016 - 20.03.2016
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Koulutus
Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Opettajat
Petteri Mäkelä
Opintojakso
KL04BTOHTE5

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.

Sisältö

Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet

Oppimateriaalit

Luentomonisteet ja verkkomateriaali

Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitustyö

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 40 h, itseopiskelu 40 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- kiitettävä (5): Tason 3-4 lisäksi opiskelija osaa tehdä vaativia pelejä
- hyvä (3-4): Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä
- tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa perusasiat

Esitietovaatimukset

Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi

Siirry alkuun