Ohjelmoinnin perusteet 2Laajuus (4 op)
Tunnus: KL25AB10453
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on ohjelmoinnin perusrakenteiden hallinnan syventäminen ja olio-ohjelmoinnin perusteiden omaksuminen sekä graafisen käyttöliittymän peruskomponenttien käytön tekniikan hallinta. Kurssin jälkeen opiskelija osaa määritellä olion ja ohjelmoida pienehkön graafisella käyttöliittymällä varustetun sovelluksen. Vahvistetaan perustaa ohjelmointitaidoille, jotka ovat tärkeitä kestävän kehityksen ja kustannustehokkaan toiminnan kannalta.
Sisältö
Käyttöliittymäkomponentit, layoutit ja tapahtumien liittäminen komponentteihin. Olioiden määrittely ja käyttö. Ohjelmointivälineinä käytetään kansainvälisesti tunnettuja ohjelmointialustoja.
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perusteet 1
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa määritellä olion ja ohjelmoida graafisen käyttöliittymän.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4); Opiskelija osaa soveltaa keskeisimpiä käyttöliittymäkomponentteja ja osaa käyttää olioita harjoitustyössään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5): Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti erilaisia käyttöliittymäkomponentteja ja luoda sovelluksessa käyttämiään olioita omassa harjoitustyössään.
Oppimateriaalit
Luentomoniste ja .NET-kirjasto
Ilmoittautumisaika
25.09.2021 - 07.11.2021
Ajoitus
25.10.2021 - 27.02.2022
Laajuus
4 op
Yksikkö
SeAMK Tekniikka
Toimipiste
SeAMK Tekniikka, Seinäjoki
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Automaatiotekniikka
Opettaja
- Jyri Lehto
Opiskelijaryhmät
-
AUTE20SAInsinööri (AMK), Automaatiotekniikka
Tavoitteet
Tavoitteena on ohjelmoinnin perusrakenteiden hallinnan syventäminen ja olio-ohjelmoinnin perusteiden omaksuminen sekä graafisen käyttöliittymän peruskomponenttien käytön tekniikan hallinta. Kurssin jälkeen opiskelija osaa määritellä olion ja ohjelmoida pienehkön graafisella käyttöliittymällä varustetun sovelluksen. Vahvistetaan perustaa ohjelmointitaidoille, jotka ovat tärkeitä kestävän kehityksen ja kustannustehokkaan toiminnan kannalta.
Sisältö
Käyttöliittymäkomponentit, layoutit ja tapahtumien liittäminen komponentteihin. Olioiden määrittely ja käyttö. Ohjelmointivälineinä käytetään kansainvälisesti tunnettuja ohjelmointialustoja.
Oppimateriaalit
Luentomoniste ja .NET-kirjasto
Opetusmenetelmät
Luennot ja ohjelmointiharjoitukset
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Viimeisellä lähiopetusviikolla
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 40 tuntia, itsenäistä opiskelua 40 tuntia
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa määritellä olion ja ohjelmoida graafisen käyttöliittymän.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4); Opiskelija osaa soveltaa keskeisimpiä käyttöliittymäkomponentteja ja osaa käyttää olioita harjoitustyössään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5): Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti erilaisia käyttöliittymäkomponentteja ja luoda sovelluksessa käyttämiään olioita omassa harjoitustyössään.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu tehtyihin harjoituksiin ja tenttiin
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perusteet 1