Siirry suoraan sisältöön

PeliohjelmointiLaajuus (3 op)

Tunnus: KL00CR20

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.

Sisältö

Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet

Esitietovaatimukset

Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä

Oppimateriaalit

Luentomonisteet ja verkkomateriaali

Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 15.01.2025

Ajoitus

07.01.2025 - 23.02.2025

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Opettaja
  • Marko Hietamäki
Opiskelijaryhmät
  • TITE23
    Insinööri (AMK), Tietotekniikka

Tavoitteet

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.

Sisältö

Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet

Oppimateriaalit

Luentomonisteet ja verkkomateriaali

Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti ja harjoitustehtävät

Esitietovaatimukset

Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi

Ilmoittautumisaika

13.11.2023 - 17.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 25.02.2024

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Opettaja
  • Marko Hietamäki
Opiskelijaryhmät
  • TITE22
    Insinööri (AMK), Tietotekniikka

Tavoitteet

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.

Sisältö

Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet

Oppimateriaalit

Luentomonisteet ja verkkomateriaali

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä

Esitietovaatimukset

Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 22.02.2023

Ajoitus

06.03.2023 - 30.04.2023

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Opettaja
  • Marko Hietamäki
Opiskelijaryhmät
  • TITE21
    Insinööri (AMK), Tietotekniikka

Tavoitteet

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.

Sisältö

Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet

Oppimateriaalit

Luennoitsijan luentomateriaalit ja luentojen esimerkit.

Opetusmenetelmät

Luennot, esimerkit, harjoitukset ja ryhmätyöt.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 50%
Itsenäinen opiskelu 50%

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyöt ja tentti (100%)

Esitietovaatimukset

Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi