Peliohjelmointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: KL00CR20-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 17.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 25.02.2024
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Opettaja
- Marko Hietamäki
Opiskelijaryhmät
-
TITE22Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Tavoitteet
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.
Sisältö
Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet
Oppimateriaalit
Luentomonisteet ja verkkomateriaali
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä
Esitietovaatimukset
Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi