Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: KL00CR20-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.11.2023 - 17.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 25.02.2024

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Insinööri (AMK), Tietotekniikka

Opettaja

  • Marko Hietamäki

Opiskelijaryhmät

  • TITE22
    Insinööri (AMK), Tietotekniikka

Tavoitteet

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.

Sisältö

Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet

Oppimateriaalit

Luentomonisteet ja verkkomateriaali

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä

Esitietovaatimukset

Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi