Peliohjelmointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: KL00CR20-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
11.11.2024 - 15.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.01.2025 - 23.02.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.
Sisältö
Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet
Oppimateriaalit
Luentomonisteet ja verkkomateriaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä
Esitietovaatimukset
Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi