Siirry suoraan sisältöön

Palveluinnovaatiot yritystoiminnassa (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DE34-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 07.04.2025

Ajoitus

11.04.2025 - 25.05.2025

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys

Opettaja

  • Kimmo Kulmala

Ajoitusryhmät

  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)

Opiskelijaryhmät

  • MPK23
    Tradenomi (AMK), monimuotototeutus

Koulutusryhmat

  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palveluinnovaatioiden merkityksen yhteiskunnassa ja pystyy tuotteistamaan erilaisia palveluita palvelumuotoilun avulla. Hän osaa suunnitella ja kehittää palveluita, tuotteita ja yrityksen sisäisiä prosesseja siten, että ne vastaavat yrityksen liiketoiminnallisiin tavoitteisiin sekä asiakkaiden tarpeisiin.

Sisältö

Palveluinnovaatiot
Palveluliiketalouden erityispiirteet
Palvelumuotoilun prosessi ja työvälineet
Palvelumuotoilun vaikuttamisen tasot yritystoiminnassa
Palvelukonseptin tuotteistaminen

Opintojaksoon sisältyy yritykselle tai organisaatiolle tehtävä kehittämistyö.

Oppimateriaalit

Opettajan kurssilla ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

Verkkokurssi, jossa yksi TEAMS-opetuskerta lauantaina 10.5.2025 klo 13.15-17.00

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 4h
Itsenäinen työskentely 77h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun tärkeyden ja osaa nimetä palvelumuotoilun menetelmiä. Opiskelija osaa hahmottaa palvelumuotoilun prosessin sekä ymmärtää, mitä asiakas palvelussa arvostaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa ratkaista liiketaloudellisia ongelmia palvelumuotoilun menetelmien avulla. Hän osaa erottaa palvelun kokemukselliset kontaktipisteet ja prosessit. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun prosessin pääpiirteet ja ymmärtää arvon muodostumisen elementit.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa itsenäisesti ratkaista yritysten ongelmia palvelumuotoilun menetelmien avulla. Opiskelija osaa itsenäisesti kehittää ja muuttaa olemassa olevia prosesseja asiakkaan tai toimeksiantajan toiveet huomioiden hyödyntämällä käyttäjälähtöisyyttä. Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminnallisia laina-alaisuuksia ja –mahdollisuuksia palveluiden kehittämisessä.