Siirry suoraan sisältöön

Palveluinnovaatiot yritystoiminnassa (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DE34-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 07.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.04.2025 - 25.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettajat
Seliina Päällysaho
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10 . Avoin AMK : 10.)
Ryhmät
MPK23
Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
Pienryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Opintojakso
LT00DE34

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palveluinnovaatioiden merkityksen yhteiskunnassa ja pystyy tuotteistamaan erilaisia palveluita palvelumuotoilun avulla. Hän osaa suunnitella ja kehittää palveluita, tuotteita ja yrityksen sisäisiä prosesseja siten, että ne vastaavat yrityksen liiketoiminnallisiin tavoitteisiin sekä asiakkaiden tarpeisiin.

Sisältö

Palveluinnovaatiot
Palveluliiketalouden erityispiirteet
Palvelumuotoilun prosessi ja työvälineet
Palvelumuotoilun vaikuttamisen tasot yritystoiminnassa
Palvelukonseptin tuotteistaminen

Opintojaksoon sisältyy yritykselle tai organisaatiolle tehtävä kehittämistyö.

Oppimateriaalit

Opettajan kurssilla ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

Verkkokurssi, jossa yksi TEAMS-opetuskerta lauantaina 10.5.2025 klo 13.15-17.00

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 4h
Itsenäinen työskentely 77h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun tärkeyden ja osaa nimetä palvelumuotoilun menetelmiä. Opiskelija osaa hahmottaa palvelumuotoilun prosessin sekä ymmärtää, mitä asiakas palvelussa arvostaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa ratkaista liiketaloudellisia ongelmia palvelumuotoilun menetelmien avulla. Hän osaa erottaa palvelun kokemukselliset kontaktipisteet ja prosessit. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun prosessin pääpiirteet ja ymmärtää arvon muodostumisen elementit.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa itsenäisesti ratkaista yritysten ongelmia palvelumuotoilun menetelmien avulla. Opiskelija osaa itsenäisesti kehittää ja muuttaa olemassa olevia prosesseja asiakkaan tai toimeksiantajan toiveet huomioiden hyödyntämällä käyttäjälähtöisyyttä. Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminnallisia laina-alaisuuksia ja –mahdollisuuksia palveluiden kehittämisessä.

Siirry alkuun