Urheilumarkkinointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CW63-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 11.10.2023
Ajoitus
13.11.2023 - 17.12.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
T&K-osuus
2 op
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Kimmo Kulmala
Opiskelijaryhmät
-
URJOH23SUrheilujohtaminen
-
MLITA21Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
-
MLITA22Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
-
MLITA23Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvailla urheiluseuran, tapahtumajärjestämisen ja markkinoinnin yhteydet. Opiskelija tunnistaa urheilun ja tapahtumajärjestämisen eri toimijat ja ymmärtää niiden merkityksen. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin merkityksen osana urheilumarkkinointia. Opiskelija osaa määritellä tapahtumamarkkinoinnin keskeiset osa-alueet ja palvelutapahtuman vaiheet. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Sisältö
- Urheilumarkkinoinnin erityispiirteet
- Tapahtuman markkinointi ja tapahtuma osana markkinointiviestintää
- Sponsorointi ja sidosryhmäsuhteet
Oppimateriaalit
Opettajan ilmoittama verkkomateriaali
Opetusmenetelmät
Luennot, tehtävät, raportti
Opetus etänä ilta-aikaan klo 17.15-21.00
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 16h
Itsenäinen työskentely 63h
Lisätietoja opiskelijoille
Opetus etänä ilta-aikaan klo 17.15-21.00
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät, raportit ja esitykset.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia kurssilla annettuja tehtäviä hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Esitietovaatimukset
Urheiluliiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen
Lisätiedot
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.