Opiskelijana fysioterapian tutkinto-ohjelmassa (2op)
Opintojakson tunnus: BB00CY43
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 2 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- toimia ryhmänsä jäsenenä oikeudenmukaisuus, yhdenvertaisuus ja suvaitsevaisuus 
  huomioiden (sosiaalinen kestävyys) 
- toimia ja kehittää ryhmänsä toimintaa ja luoda osallistumisen mahdollisuuksia ryhmässä 
  (Sosiaalinen kestävyys)
- toimia turvallisen, terveellisen, viihtyisän ja esteettömän opiskeluympäristön hyväksi 
  (Sosiaalinen ja ekologinen kestävyys)
- kertoa opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- kertoa ongelmaperustaisen oppimisen (PBL) periaatteet, toimintatavat ja - roolit
- soveltaa ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä ja pyrkiä avoimeen 
  vuorovaikutukseen opiskelutilanteissa (sosiaalinen kestävyys)
- kertoa elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa 
  kasvussa
- toimia ja tunnistaa ennaltaehkäisevästi syrjäytymisen, syrjinnän, fyysisen ja psyykkisen 
  väkivallan ehkäisyssä(Sosiaalinen kehitys)
                    
Sisältö
- Opiskelijana fysioterapian tutkinto-ohjelmassa oman ryhmänsä jäsenenä
- Ongelmaperustainen oppiminen (PBL) 
- Tutustuminen turvalliseen, terveelliseen, viihtyisään ja esteettömään 
   opiskeluympäristöön(Sosiaalinen kestävyys)
- Opiskelijoiden ryhmäytymispäivä toteutetaan retkenä luontoon (Ekologinen kestävyys)
- Ongelmasta oivallukseen
- Elinikäinen oppiminen
- Ammatillinen kasvu
                    
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija:
- toimii tyydyttävästi ryhmän jäsenenä 
- osaa kertoa joidenkin opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa ohjattuna kertoa ongelmaperustaisen oppimisen periaatteista, toimintatavoista ja - rooleista
- soveltaa puutteellisesti ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa suppeasti elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija:
- toimii ryhmän jäsenenä ja pyrkii omalta osaltaan edistämään ryhmänsä yhteishenkeä
- osaa kertoa opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa kertoa lyhyesti ongelmaperustaisen oppimisen periaatteista, toimintataoista ja - rooleista
- soveltaa ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija:
- toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ja pyrkii omalta osaltaan edistämään kiitettävästi 
 ryhmänsä yhteishenkeä
- osaa kertoa kattavasti opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa kertoa ongelmaperustaisen oppimisen periaatteet, toimintatavat ja - roolit
- soveltaa luontevasti ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa esimerkein elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta 
 ammatillisessa kasvussa
                    
