Siirry suoraan sisältöön

Opiskelijana fysioterapian tutkinto-ohjelmassa (2 op)

Toteutuksen tunnus: BB00CY43-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.04.2022 - 07.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 14.10.2022

Laajuus

2 op

Yksikkö

SeAMK Fysioterapeutti

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Kampustalo

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Fysioterapeutti (AMK)

Opettaja

  • Pirkko Mäntykivi
  • Riku Uusi-Jaakkola
  • Jutta Potila
  • Marjut Koskela
  • Tarja Svahn

Opiskelijaryhmät

  • FYS22
    Fysioterapeutti (AMK)

Tavoitteet

Opiskelija osaa:

- toimia ryhmänsä jäsenenä oikeudenmukaisuus, yhdenvertaisuus ja suvaitsevaisuus
huomioiden (sosiaalinen kestävyys)
- toimia ja kehittää ryhmänsä toimintaa ja luoda osallistumisen mahdollisuuksia ryhmässä
(Sosiaalinen kestävyys)
- toimia turvallisen, terveellisen, viihtyisän ja esteettömän opiskeluympäristön hyväksi
(Sosiaalinen ja ekologinen kestävyys)
- kertoa opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- kertoa ongelmaperustaisen oppimisen (PBL) periaatteet, toimintatavat ja - roolit
- soveltaa ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä ja pyrkiä avoimeen
vuorovaikutukseen opiskelutilanteissa (sosiaalinen kestävyys)
- kertoa elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa
kasvussa
- toimia ja tunnistaa ennaltaehkäisevästi syrjäytymisen, syrjinnän, fyysisen ja psyykkisen
väkivallan ehkäisyssä(Sosiaalinen kehitys)

Sisältö

- Opiskelijana fysioterapian tutkinto-ohjelmassa oman ryhmänsä jäsenenä
- Ongelmaperustainen oppiminen (PBL)
- Tutustuminen turvalliseen, terveelliseen, viihtyisään ja esteettömään
opiskeluympäristöön(Sosiaalinen kestävyys)
- Opiskelijoiden ryhmäytymispäivä toteutetaan retkenä luontoon (Ekologinen kestävyys)
- Ongelmasta oivallukseen
- Elinikäinen oppiminen
- Ammatillinen kasvu

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:

- toimii tyydyttävästi ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa joidenkin opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa ohjattuna kertoa ongelmaperustaisen oppimisen periaatteista, toimintatavoista ja - rooleista
- soveltaa puutteellisesti ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa suppeasti elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:

- toimii ryhmän jäsenenä ja pyrkii omalta osaltaan edistämään ryhmänsä yhteishenkeä
- osaa kertoa opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa kertoa lyhyesti ongelmaperustaisen oppimisen periaatteista, toimintataoista ja - rooleista
- soveltaa ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija:

- toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ja pyrkii omalta osaltaan edistämään kiitettävästi
ryhmänsä yhteishenkeä
- osaa kertoa kattavasti opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa kertoa ongelmaperustaisen oppimisen periaatteet, toimintatavat ja - roolit
- soveltaa luontevasti ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa esimerkein elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta
ammatillisessa kasvussa

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.