Siirry suoraan sisältöön

Ravintolapalvelujen johtaminenLaajuus (4 op)

Tunnus: CA00DA67

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee palvelu- ja oppimisympäristön tuotanto- ja palveluprosessin. Hän osaa suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija toimii vastuullisesti, yrittäjämäisesti ja asiakaslähtöisesti sekä kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Hän kykenee työn johtamisen yhteydessä toimimaan alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti sekä huomioimaan erilaiset toimijat työskentelyssään. Opiskelija osaa arvioida ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa.

Sisältö

Ruokapalvelujen johtaminen toimintaympäristössä

Esitietovaatimukset

Asiakkaan kohtaaminen ja kokemuksellisuus tai Asiakkaan kohtaaminen ja Elämykselliset ruokapalvelut / Matkailu- ja elämyspalvelut
Ruokapalvelujen tuottaminen
Harjoittelu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija tietää sekä oman että muiden opiskelijoiden toiminnan merkityksen eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja. Opiskelija organisoi työtä ja ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa antaa palautetta ja arvioida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella ja soveltaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja operatiivisessa johtamisessa.
Opiskelija organisoi työtä selkeästi ja johdonmukaisesti, sekä ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa laaja-alaisesti arvioida, antaa palautetta ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Oppimateriaalit

Lehtinen, M., Peltonen, H., & Talvinen, P. (2007). Mestarikokin käsikirja. WSOY.
Lehtovaara, T., & Hämäläinen, J. (2007). Ravintolakokista mestariksi. WSOY.
Määttälä, S., Nuuttila, J., & Saranpää, T. (2008). Juhlapalvelu, suunnittele ja toteuta. Helsinki: WSOY.
Taskinen, T. (2007). Ammattikeittiön ruokatuotantoprosessit. Mikkeli: Mikkelin ammattikorkeakoulun tutkimuksia ja raportteja.
Matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palveluita koskeva työehtosopimus, työntekijät.

Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 27.04.2025

Laajuus

4 op

Yksikkö

VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Paula Juurakko
  • Eliisa Ylinen
Opiskelijaryhmät
  • MRESTO23
    Restonomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee palvelu- ja oppimisympäristön tuotanto- ja palveluprosessin. Hän osaa suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija toimii vastuullisesti, yrittäjämäisesti ja asiakaslähtöisesti sekä kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Hän kykenee työn johtamisen yhteydessä toimimaan alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti sekä huomioimaan erilaiset toimijat työskentelyssään. Opiskelija osaa arvioida ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa.

Sisältö

Ruokapalvelujen johtaminen toimintaympäristössä

Oppimateriaalit

Lehtinen, M., Peltonen, H., & Talvinen, P. (2007). Mestarikokin käsikirja. WSOY.
Lehtovaara, T., & Hämäläinen, J. (2007). Ravintolakokista mestariksi. WSOY.
Määttälä, S., Nuuttila, J., & Saranpää, T. (2008). Juhlapalvelu, suunnittele ja toteuta. Helsinki: WSOY.

Opetusmenetelmät

Ravintolapalvelujen suunnittelu, organisointi ja johtaminen palvelu- ja oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista opinnollistaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

24h kontaktiopetusta
32h käytännön johtamista
52h itsenäistä opiskelua

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija tietää sekä oman että muiden opiskelijoiden toiminnan merkityksen eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja. Opiskelija organisoi työtä ja ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa antaa palautetta ja arvioida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella ja soveltaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja operatiivisessa johtamisessa.
Opiskelija organisoi työtä selkeästi ja johdonmukaisesti, sekä ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa laaja-alaisesti arvioida, antaa palautetta ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ravintolapalvelujen suunnittelu, organisointi ja johtaminen palvelu- ja oppimisympäristössä.
Aktiivinen osallistuminen, itsearviointi, ryhmäarviointi, asiakaspalautteet, harjoitustyöt ja raportit.

Esitietovaatimukset

Asiakkaan kohtaaminen ja kokemuksellisuus tai Asiakkaan kohtaaminen ja Elämykselliset ruokapalvelut / Matkailu- ja elämyspalvelut
Ruokapalvelujen tuottaminen
Harjoittelu

Ilmoittautumisaika

03.04.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 30.04.2025

Laajuus

4 op

Yksikkö

VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Paula Juurakko
  • Eliisa Ylinen
Ajoitusryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Pienryhmä 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
  • RESTO23
    Restonomi (AMK), Päivätoteutus
Koulutusryhmat
  • Pienryhmä 1
  • Pienryhmä 2

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee palvelu- ja oppimisympäristön tuotanto- ja palveluprosessin. Hän osaa suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija toimii vastuullisesti, yrittäjämäisesti ja asiakaslähtöisesti sekä kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Hän kykenee työn johtamisen yhteydessä toimimaan alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti sekä huomioimaan erilaiset toimijat työskentelyssään. Opiskelija osaa arvioida ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa.

Sisältö

Ruokapalvelujen johtaminen toimintaympäristössä

Oppimateriaalit

Lehtinen, M., Peltonen, H., & Talvinen, P. (2007). Mestarikokin käsikirja. WSOY.
Lehtovaara, T., & Hämäläinen, J. (2007). Ravintolakokista mestariksi. WSOY.
Määttälä, S., Nuuttila, J., & Saranpää, T. (2008). Juhlapalvelu, suunnittele ja toteuta. Helsinki: WSOY.

Opetusmenetelmät

Ravintolapalvelujen suunnittelu, organisointi ja johtaminen palvelu- ja oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista opinnollistaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

24h kontaktiopetusta
32h käytännön johtamista
52h itsenäistä opiskelua

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija tietää sekä oman että muiden opiskelijoiden toiminnan merkityksen eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja. Opiskelija organisoi työtä ja ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa antaa palautetta ja arvioida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella ja soveltaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja operatiivisessa johtamisessa.
Opiskelija organisoi työtä selkeästi ja johdonmukaisesti, sekä ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa laaja-alaisesti arvioida, antaa palautetta ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ravintolapalvelujen suunnittelu, organisointi ja johtaminen palvelu- ja oppimisympäristössä.
Aktiivinen osallistuminen, itsearviointi, ryhmäarviointi, asiakaspalautteet, harjoitustyöt ja raportit.

Esitietovaatimukset

Asiakkaan kohtaaminen ja kokemuksellisuus tai Asiakkaan kohtaaminen ja Elämykselliset ruokapalvelut / Matkailu- ja elämyspalvelut
Ruokapalvelujen tuottaminen
Harjoittelu

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 06.09.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 31.03.2024

Laajuus

4 op

Yksikkö

VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Paula Juurakko
  • Eliisa Ylinen
Ajoitusryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Pienryhmä 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
  • RESTO22
    Restonomi (AMK)
Koulutusryhmat
  • Pienryhmä 1
  • Pienryhmä 2

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee palvelu- ja oppimisympäristön tuotanto- ja palveluprosessin. Hän osaa suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija toimii vastuullisesti, yrittäjämäisesti ja asiakaslähtöisesti sekä kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Hän kykenee työn johtamisen yhteydessä toimimaan alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti sekä huomioimaan erilaiset toimijat työskentelyssään. Opiskelija osaa arvioida ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa.

Sisältö

Ruokapalvelujen johtaminen toimintaympäristössä

Oppimateriaalit

Lehtinen, M., Peltonen, H. & Talvinen, P. 2007. Mestarikokin käsikirja. Helsinki: WSOY.
Lehtovaara, T & Hämäläinen, J. 2007. Ravintolakokista mestariksi. Helsinki: WSOY.
Määttälä, S., Nuuttila, J. & Saranpää, T. 2008. Juhlapalvelu, suunnittele ja toteuta. Helsinki: WSOY.

Opetusmenetelmät

Ruokapalvelujen suunnittelu, organisointi ja johtaminen palvelu- ja oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista opinnollistaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ruokapalvelujen johtaminen 4op
24h kontaktiopetusta
32h käytännön johtamista
52h itsenäistä opiskelua

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija tietää sekä oman että muiden opiskelijoiden toiminnan merkityksen eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja. Opiskelija organisoi työtä ja ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa antaa palautetta ja arvioida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella ja soveltaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja operatiivisessa johtamisessa.
Opiskelija organisoi työtä selkeästi ja johdonmukaisesti, sekä ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa laaja-alaisesti arvioida, antaa palautetta ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ruokapalvelujen suunnittelu, organisointi ja johtaminen palvelu- ja oppimisympäristössä.
Aktiivinen osallistuminen, itsearviointi, ryhmäarviointi, asiakaspalautteet, harjoitustyöt ja raportit.

Esitietovaatimukset

Asiakkaan kohtaaminen ja kokemuksellisuus tai Asiakkaan kohtaaminen ja Elämykselliset ruokapalvelut / Matkailu- ja elämyspalvelut
Ruokapalvelujen tuottaminen
Harjoittelu