Ravintolapalvelujen johtaminen (4op)
Toteutuksen tunnus: CA00DA67-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.04.2025 - 03.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 25.08.2025 - 14.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- SeAMK Restonomi
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee palvelu- ja oppimisympäristön tuotanto- ja palveluprosessin. Hän osaa suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija toimii vastuullisesti, yrittäjämäisesti ja asiakaslähtöisesti sekä kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen. Hän kykenee työn johtamisen yhteydessä toimimaan alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti sekä huomioimaan erilaiset toimijat työskentelyssään. Opiskelija osaa arvioida ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa.
Sisältö
Ruokapalvelujen johtaminen toimintaympäristössä
Oppimateriaalit
Lehtinen, M., Peltonen, H., & Talvinen, P. (2007). Mestarikokin käsikirja. WSOY.
Lehtovaara, T., & Hämäläinen, J. (2007). Ravintolakokista mestariksi. WSOY.
Määttälä, S., Nuuttila, J., & Saranpää, T. (2008). Juhlapalvelu, suunnittele ja toteuta. Helsinki: WSOY.
Opetusmenetelmät
Ravintolapalvelujen suunnittelu, organisointi ja johtaminen palvelu- ja oppimisympäristössä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on mahdollista opinnollistaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
29h kontaktiopetusta
40h käytännön johtamista
39h itsenäistä opiskelua
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella, organisoida ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja.
Opiskelija tietää sekä oman että muiden opiskelijoiden toiminnan merkityksen eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella ja johtaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja. Opiskelija organisoi työtä ja ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa antaa palautetta ja arvioida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa palvelu- ja oppimisympäristöissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella ja soveltaa palvelukonseptin mukaisia ruoka- ja asiakaspalveluja operatiivisessa johtamisessa.
Opiskelija organisoi työtä selkeästi ja johdonmukaisesti, sekä ratkaisee ongelmia paineesta huolimatta.
Opiskelija osaa laaja-alaisesti arvioida, antaa palautetta ja analysoida sekä omaa että muiden opiskelijoiden toimintaa eri palvelu- ja oppimisympäristöissä.
Esitietovaatimukset
Asiakkaan kohtaaminen ja kokemuksellisuus tai Asiakkaan kohtaaminen ja Elämykselliset ruokapalvelut / Matkailu- ja elämyspalvelut
Ruokapalvelujen tuottaminen
Harjoittelu