Siirry suoraan sisältöön

Teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissaLaajuus (5 op)

Tunnus: CA00CX24

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa selittää teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija löytää teknologian avulla ratkaisuja ajankohtaisiin kehittämisongelmiin. Opiskelija osaa ratkaista ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa havainnollistaa teknologian mahdollisuudet elämyksissä.

Sisältö

Johdanto teknologian mahdollisuuksiin (muun muassa ruokapalveluiden tuottaman datan hyödyntäminen, mobiiliapplikaatiot, robotiikka, IOT-sensorit, VR- ja AR-todellisuus)
Teknologian käyttöönotto ja digitaalisen datan hyödyntäminen ruokatuotantoprosessien hallinnassa
Sensorien hyödyntäminen ruokapalveluiden kehittämisessä
Teknologian hyödyntäminen elämysten tuottamisessa

Esitietovaatimukset

Käyttäjälähtöinen tilasuunnittelu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvata teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija osaa määritellä teknologisia ratkaisuja. Opiskelija osaa kuvata ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa selittää teknologian mahdollisuudet elämyksissä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa kuvata teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija tunnistaa teknologisia ratkaisuja. Opiskelija osaa kuvata ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa havainnollistaa teknologian mahdollisuudet elämyksissä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija löytää teknologian avulla ratkaisuja ajankohtaisiin kehittämisongelmiin. Opiskelija osaa ratkaista ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa havainnollistaa teknologian mahdollisuudet elämyksissä.

Lisätiedot

T&K osuus 3 op

Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 17.11.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Yksikkö

VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Ilkka Latomäki
  • Kirta Nieminen
Ajoitusryhmät
  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 50. Avoin AMK: 50.)
Opiskelijaryhmät
  • RESTO22
    Restonomi (AMK)
  • MRESTO23
    Restonomi (AMK), monimuotototeutus
Koulutusryhmat
  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)

Tavoitteet

Opiskelija osaa selittää teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija löytää teknologian avulla ratkaisuja ajankohtaisiin kehittämisongelmiin. Opiskelija osaa ratkaista ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa havainnollistaa teknologian mahdollisuudet elämyksissä.

Sisältö

Johdanto teknologian mahdollisuuksiin (muun muassa ruokapalveluiden tuottaman datan hyödyntäminen, mobiiliapplikaatiot, robotiikka, IOT-sensorit, VR- ja AR-todellisuus)
Teknologian käyttöönotto ja digitaalisen datan hyödyntäminen ruokatuotantoprosessien hallinnassa
Sensorien hyödyntäminen ruokapalveluiden kehittämisessä
Teknologian hyödyntäminen elämysten tuottamisessa

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävä 5 op

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä yhteensä135 h, josta itsenäistä opiskelua 119 h, etäopetusta 16 h.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvata teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija osaa määritellä teknologisia ratkaisuja. Opiskelija osaa kuvata ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa selittää teknologian mahdollisuudet elämyksissä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa kuvata teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija tunnistaa teknologisia ratkaisuja. Opiskelija osaa kuvata ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa havainnollistaa teknologian mahdollisuudet elämyksissä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija löytää teknologian avulla ratkaisuja ajankohtaisiin kehittämisongelmiin. Opiskelija osaa ratkaista ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa havainnollistaa teknologian mahdollisuudet elämyksissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen

Esitietovaatimukset

Käyttäjälähtöinen tilasuunnittelu

Lisätiedot

T&K osuus 3 op

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 06.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 05.11.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Yksikkö

VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
  • Ilkka Latomäki
  • Kirta Nieminen
Opiskelijaryhmät
  • MRESTO22
    Restonomi (AMK), monimuotototeutus
  • RESTO21
    Restonomi (AMK)

Tavoitteet

Opiskelija osaa selittää teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija löytää teknologian avulla ratkaisuja ajankohtaisiin kehittämisongelmiin. Opiskelija osaa ratkaista ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa havainnollistaa teknologian mahdollisuudet elämyksissä.

Sisältö

Johdanto teknologian mahdollisuuksiin (muun muassa ruokapalveluiden tuottaman datan hyödyntäminen, mobiiliapplikaatiot, robotiikka, IOT-sensorit, VR- ja AR-todellisuus)
Teknologian käyttöönotto ja digitaalisen datan hyödyntäminen ruokatuotantoprosessien hallinnassa
Sensorien hyödyntäminen ruokapalveluiden kehittämisessä
Teknologian hyödyntäminen elämysten tuottamisessa

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävä 5 op

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä yhteensä135 h, josta itsenäistä opiskelua 113 h, hybridiopetusta 16 h ja verkko-opetusta 6 h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvata teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija osaa määritellä teknologisia ratkaisuja. Opiskelija osaa kuvata ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa selittää teknologian mahdollisuudet elämyksissä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa kuvata teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija tunnistaa teknologisia ratkaisuja. Opiskelija osaa kuvata ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa havainnollistaa teknologian mahdollisuudet elämyksissä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää teknologian mahdollisuudet ruokapalveluissa. Opiskelija löytää teknologian avulla ratkaisuja ajankohtaisiin kehittämisongelmiin. Opiskelija osaa ratkaista ongelmia käytettävissä olevan datan pohjalta. Opiskelija osaa havainnollistaa teknologian mahdollisuudet elämyksissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävä ja aktiivinen osallistuminen

Esitietovaatimukset

Käyttäjälähtöinen tilasuunnittelu

Lisätiedot

T&K osuus 3 op