NeuvottelutaidotLaajuus (2 op)
Tunnus: LT00DC84
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, -taktiikat ja –strategiat sekä erilaiset neuvottelutyylit ja analysoida niiden käyttöä neuvottelutilanteissa.
Sisältö
- Tavoitteellinen vuorovaikutus
- Neuvottelutyylit
- Neuvottelutaktiikat ja -strategiat
- Argumentointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua monipuolisesti. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 02.02.2025
Ajoitus
08.02.2025 - 15.04.2025
Laajuus
2 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettaja
- Anna Vierula
Opiskelijaryhmät
-
MPK23Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, -taktiikat ja –strategiat sekä erilaiset neuvottelutyylit ja analysoida niiden käyttöä neuvottelutilanteissa.
Sisältö
- Tavoitteellinen vuorovaikutus
- Neuvottelutyylit
- Neuvottelutaktiikat ja -strategiat
- Argumentointi
Oppimateriaalit
Miettinen, S. & Torkki, J. 2019. Uusi Neuvotteluvalta: saat minkä neuvottelet, et mitä ansaitset. Helsinki: WSOY
Muu opettajan määrittämä materiaali
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja tehtävät, sisältää myös ryhmätyöskentelyä
opetus hybridinä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaistyömäärä noin 54 h: luennot, yksilö- ja ryhmätehtävät, tentti
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua monipuolisesti. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät, tentti ja aktiivinen osallistuminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinoista, taktiikoista ja strategioista. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia neuvottelutyylejä ja jossain määrin soveltaa niitä neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa tyydyttäväsi myös analysoida neuvottelun kulkua ja kertoa prosessin etenemisestä. Opiskelijan oma osallistuminen on melko vähäistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä hyvin myös erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelijan oma osallistuminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa nimetä tavoitteellisen vuorovaikutuksen keinot, taktiikat ja strategiat. Opiskelija osaa tunnistaa erilaiset neuvottelutyylit ja soveltaa niitä tehokkaasti erilaisissa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa analysoida neuvottelun kulkua ja prosessin etenemistä. Opiskelija osaa ehdottaa uusia ratkaisuja ja on oma-aloitteinen ja aktiivinen