Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointiviestintäLaajuus (5 op)

Tunnus: LT00DT42

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa viestinnän perusteorioita markkinointiviestinnän suunnittelussa. Hän osaa vertailla markkinointiviestinnän keinoja ja muotoja sekä laatia tehokkaan markkinointiviestintäsuunnitelman pk-yritykselle. Opiskelija osaa käyttää digitaalisen markkinointiviestinnän välineitä ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti pk-yrityksessä. Hän osaa mitata markkinointiviestinnän vaikutuksia ja arvioida sen merkitystä yritysimagon ja brändin rakentamisessa.

Sisältö

- Markkinointiviestinnän digitaaliset ja perinteiset keinot
- Markkinointiviestinnän suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi
- Markkinointiviestinnän tavoitteet ja mittarit

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija osaa jossain määrin soveltaa viestinnän perusteorioita markkinointiviestinnän suunnittelussa. Opiskelija osaa vertailla osittain markkinointiviestinnän keinoja ja muotoja ja laatia suppean markkinointiviestinnän suunnitelman pk-yritykselle. Opiskelija osaa käyttää joitakin digitaalisen markkinointiviestinnän välineitä. Opiskelija osaa selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen ja tunnistaa erilaisia mittareita markkinointiviestinnän arvioinnissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija osaa soveltaa viestinnän perusteorioita markkinointiviestinnän suunnittelussa. Opiskelija osaa vertailla analyyttisesti markkinointiviestinnän keinoja ja muotoja ja laatia tavoitteellisen markkinointiviestinnän suunnitelman pk-yritykselle. Opiskelija osaa käyttää useita digitaalisen markkinointiviestinnän välineitä. Opiskelija osaa ottaa huomioon integroidun markkinointiviestinnän näkökulman markkinointiviestinnän suunnitelmaa laatiessa. Opiskelija osaa suunnitella mitä mittareita pk-yrityksen kannattaa käyttää markkinointiviestintää arvioidessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti soveltaa viestinnän perusteorioita markkinointiviestinnän suunnittelussa. Opiskelija osaa vertailla analyyttisesti ja perustellusti markkinointiviestinnän keinoja ja muotoja ja laatia tavoitteellisen markkinointiviestinnän suunnitelman pk-yritykselle. Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti ja luovasti useita digitaalisen markkinointiviestinnän välineitä. Opiskelija hyödyntää kokonaisvaltaisesti integroidun markkinointiviestinnän näkökulmaa markkinointiviestinnän suunnitelmaa tuottaessa. Opiskelija osaa mitata monipuolisesti erilaisilla mittareilla markkinointiviestinnän toteutusta ja kehittää sen perusteella markkinointiviestintää pk-yrityksessä.

Oppimateriaalit

Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla 2.0. 3. uudistettu painos. Kauppakamari.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H. & Mero, J. 2022. Digimarkkinointi. Alma Talent.