Markkinoinnin perusteetLaajuus (3 op)
Tunnus: LT00DT36
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee osaa määritellä markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Sisältö
- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin peruskilpailukeinot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija analysoi pinnallisesti markkinointiympäristöä kuitenkaan löytämättä selkeää yhteyttä organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskilpailukeinoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja kuvata niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida niiden käyttöä organisaatiossa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä laajasti. Opiskelija osaa analysoida analysointityökaluja ja lähdeaineistoja käyttäen markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja analysoida niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida ja kehittää niiden käyttöä organisaatiossa.
Oppimateriaalit
Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19., uudistettu painos.). Edita.