Matkailuyrityksen kehittäminen tiedon avullaLaajuus (5 op)
Tunnus: CA00CL50
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa standardoida matkailupalvelun eri osa-alueet ja osaa selittää laadun kehittämisen merkityksen liiketoiminnassa.
Opiskelijaa osaa analysoida liiketoiminnasta kertyvää informaatiota ja rakentamaan sen pohjalta kehittämissuunnitelman case-yritykseen.
Opiskelijaa osaa soveltaa yhtä tai useampaa strategisen johtamisen viitekehystä käytäntöön.
Opiskelija osaa luoda kehitystä seuraavan mittariston ja toimintamallin case-yritykseen
Sisältö
Matkailutuotteiden laatujärjestelmät
Matkailupalveluiden standardointi ja laadun mittaaminen
Strategisen johtamisen viitekehykset käytännössä
Matkailupalveluiden tuottojohtaminen osana strategista suunnittelua
Suoritusindikaattorit matkailuyrityksessä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kehittää matkailupalvelun laatuelementtejä.
Opiskelija osaa nimetä strategisen johtamisen viitkehyksiä ja laatujohtamisen malleja ja nimetä kehitetystä vaativia kohteita Case-yrityksessä.
Opiskelija osaa nimetä strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja.
Opiskelija osaa selittää tuottojohtamisen periaatteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnittella ja kehittää matkailupalveluita ja luokitella niiden laadun eri elementtejä.
Opiskelija osaa selittää strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja käytäntöön ja muodostaa niiden pohjalta kehittämisuunnitelman Case-yritykseen.
Opiskelija osaa luokitella strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja.
Opiskelija osaa selittää tuottojohtamisen periaatteiden vaikutuksia yrityksen operatiivisen toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella, kehittää ja standardoida laadukkaita matkailupalveluita.
Opiskelija osaa analysoida strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen mallien vaikutusta käytäntöön ja muodostaa niiden pohjalta kehittämisuunnitelman Case-yritykseen.
Opiskelija osaa luoda kehittämisuunnittelman implementointia tukevat suoritusindikaattorit.
Opiskelija osaa luokitella strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja
Opiskelija osaa soveltaa tuottojohtamisen periaatteita käytäntöön.
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 27.12.2024
Ajoitus
06.01.2025 - 30.04.2025
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Yksikkö
UUSI SeAMK Restonomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
- Sanna Jyllilä
Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 100. Avoin AMK: 100.)
- Ristiinopiskelu (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
-
RESTO22Restonomi (AMK)
-
MRESTO23Restonomi (AMK), monimuotototeutus
Koulutusryhmat
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
- Ristiinopiskelu
Tavoitteet
Opiskelija osaa standardoida matkailupalvelun eri osa-alueet ja osaa selittää laadun kehittämisen merkityksen liiketoiminnassa.
Opiskelijaa osaa analysoida liiketoiminnasta kertyvää informaatiota ja rakentamaan sen pohjalta kehittämissuunnitelman case-yritykseen.
Opiskelijaa osaa soveltaa yhtä tai useampaa strategisen johtamisen viitekehystä käytäntöön.
Opiskelija osaa luoda kehitystä seuraavan mittariston ja toimintamallin case-yritykseen
Sisältö
Matkailutuotteiden laatujärjestelmät
Matkailupalveluiden standardointi ja laadun mittaaminen
Strategisen johtamisen viitekehykset käytännössä
Matkailupalveluiden tuottojohtaminen osana strategista suunnittelua
Suoritusindikaattorit matkailuyrityksessä
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus. Luennot, itsenäinen ja ryhmässä työskentely. Oppimateriaalit ovat Moodlessa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssilla on toimeksianto. Yritykselle laaditaan ryhmätyönä kehittämissuunnitelma.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h/ op = yht. 135 h.
Luennot 9 h, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu.
Sisällön jaksotus
Teema 1. Tiedolla johtaminen matkailualalla
Teema 2. Strateginen ja operatiivinen johtaminen
Teema 3. Tiedolla johdetut tuotteet ja elämykset
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kehittää matkailupalvelun laatuelementtejä.
Opiskelija osaa nimetä strategisen johtamisen viitkehyksiä ja laatujohtamisen malleja ja nimetä kehitetystä vaativia kohteita Case-yrityksessä.
Opiskelija osaa nimetä strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja.
Opiskelija osaa selittää tuottojohtamisen periaatteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnittella ja kehittää matkailupalveluita ja luokitella niiden laadun eri elementtejä.
Opiskelija osaa selittää strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja käytäntöön ja muodostaa niiden pohjalta kehittämisuunnitelman Case-yritykseen.
Opiskelija osaa luokitella strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja.
Opiskelija osaa selittää tuottojohtamisen periaatteiden vaikutuksia yrityksen operatiivisen toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella, kehittää ja standardoida laadukkaita matkailupalveluita.
Opiskelija osaa analysoida strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen mallien vaikutusta käytäntöön ja muodostaa niiden pohjalta kehittämisuunnitelman Case-yritykseen.
Opiskelija osaa luoda kehittämisuunnittelman implementointia tukevat suoritusindikaattorit.
Opiskelija osaa luokitella strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja
Opiskelija osaa soveltaa tuottojohtamisen periaatteita käytäntöön.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kehittämissuunnitelman arviointi (hyl,1-5).
Vertaispalaute ryhmissä.
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 14.03.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 30.04.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
1 op
Yksikkö
VANHENNETTU SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Restonomi (AMK)
Opettaja
- Sanna Jyllilä
Opiskelijaryhmät
-
MRESTO21Restonomi (AMK), monimuotototeutus
-
RESTO20Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
-
MRESTO22Restonomi (AMK), monimuotototeutus
-
RESTO21Restonomi (AMK)
-
MRESTO20Restonomi (AMK), monimuotototeutus
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
Tavoitteet
Opiskelija osaa standardoida matkailupalvelun eri osa-alueet ja osaa selittää laadun kehittämisen merkityksen liiketoiminnassa.
Opiskelijaa osaa analysoida liiketoiminnasta kertyvää informaatiota ja rakentamaan sen pohjalta kehittämissuunnitelman case-yritykseen.
Opiskelijaa osaa soveltaa yhtä tai useampaa strategisen johtamisen viitekehystä käytäntöön.
Opiskelija osaa luoda kehitystä seuraavan mittariston ja toimintamallin case-yritykseen
Sisältö
Matkailutuotteiden laatujärjestelmät
Matkailupalveluiden standardointi ja laadun mittaaminen
Strategisen johtamisen viitekehykset käytännössä
Matkailupalveluiden tuottojohtaminen osana strategista suunnittelua
Suoritusindikaattorit matkailuyrityksessä
Opetusmenetelmät
Hybridiopetus. Luennot, itsenäinen ja ryhmässä työskentely. Oppimateriaalit ovat Moodlessa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssilla on toimeksianto. Yritykselle laaditaan ryhmätyönä kehittämissuunnitelma.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h/ op = yht. 135 h.
Luennot 21 h, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu.
Sisällön jaksotus
Teema 1. Tiedolla johtaminen matkailualalla
Teema 2. Strateginen ja operatiivinen johtaminen
Teema 3. Tiedolla johdetut tuotteet ja elämykset
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kehittää matkailupalvelun laatuelementtejä.
Opiskelija osaa nimetä strategisen johtamisen viitkehyksiä ja laatujohtamisen malleja ja nimetä kehitetystä vaativia kohteita Case-yrityksessä.
Opiskelija osaa nimetä strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja.
Opiskelija osaa selittää tuottojohtamisen periaatteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnittella ja kehittää matkailupalveluita ja luokitella niiden laadun eri elementtejä.
Opiskelija osaa selittää strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja käytäntöön ja muodostaa niiden pohjalta kehittämisuunnitelman Case-yritykseen.
Opiskelija osaa luokitella strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja.
Opiskelija osaa selittää tuottojohtamisen periaatteiden vaikutuksia yrityksen operatiivisen toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella, kehittää ja standardoida laadukkaita matkailupalveluita.
Opiskelija osaa analysoida strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen mallien vaikutusta käytäntöön ja muodostaa niiden pohjalta kehittämisuunnitelman Case-yritykseen.
Opiskelija osaa luoda kehittämisuunnittelman implementointia tukevat suoritusindikaattorit.
Opiskelija osaa luokitella strategisen johtamisen viitekehyksiä ja laatujohtamisen malleja
Opiskelija osaa soveltaa tuottojohtamisen periaatteita käytäntöön.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kehittämissuunnitelman arviointi (hyl,1-5).
Vertaispalaute ryhmissä.