MarkkinointiLaajuus (3 op)
Tunnus: KC00CC49
Osaamistavoitteet
Opiskelija tutustuu kuluttajamarkkinoinnin peruskäsitteisiin ja oppii ymmärtämään markkinoinnin osana yrityksen liiketoimintaa. Opiskelija tunnistaa asiakassuuntaisen markkinoinnin käsitteet ja mallit, erilaisia markkinointistrategioita ja löytää keinoja niiden operatiiviseen toteuttamiseen. Opiskelija sisäistää asiakaskeskeisen markkinoinnin kriittiseksi menestystekijäksi.
Sisältö
- markkinoinnin toimintaympäristö ja toimintamuodot
- asiakaskeskeinen markkinointi, segmentointi ja yksilömarkkinointi
- sisäinen markkinointi ja markkinoinnin organisointi: rakenne ja resurssit
- markkinoinnin kilpailukeinot
- palvelutalouden uusi kilpailu ja asiakkuuden hallinta
- viestinnän rooli markkinoinninssa ja palvelukulttuuri
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi
Lahtinen & Isoviita: Asiakaspalvelun ja markkinoinnin perusteet
Grönroos: Palveluiden johtaminen ja markkinointi
Ilmoittautumisaika
19.02.2025
Ajoitus
03.03.2025 - 27.04.2025
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Konetekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Helena Myllymäki
Opiskelijaryhmät
-
KONE23Insinööri (AMK), Konetekniikka
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu kuluttajamarkkinoinnin peruskäsitteisiin ja oppii ymmärtämään markkinoinnin osana yrityksen liiketoimintaa. Opiskelija tunnistaa asiakassuuntaisen markkinoinnin käsitteet ja mallit, erilaisia markkinointistrategioita ja löytää keinoja niiden operatiiviseen toteuttamiseen. Opiskelija sisäistää asiakaskeskeisen markkinoinnin kriittiseksi menestystekijäksi.
Sisältö
- markkinoinnin toimintaympäristö ja toimintamuodot
- asiakaskeskeinen markkinointi, segmentointi ja yksilömarkkinointi
- sisäinen markkinointi ja markkinoinnin organisointi: rakenne ja resurssit
- markkinoinnin kilpailukeinot
- palvelutalouden uusi kilpailu ja asiakkuuden hallinta
- viestinnän rooli markkinoinninssa ja palvelukulttuuri
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi
Lahtinen & Isoviita: Asiakaspalvelun ja markkinoinnin perusteet
Grönroos: Palveluiden johtaminen ja markkinointi
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
81 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi
Hylätty (0)
Osaamisessa on suuria puutteita. Joko teoreettinen tai käytännön tarkastelu puuttuu lähes kokonaan. Oppimistuotoksen rakenne on puutteellinen, useita osa-alueita on jätetty käsittelemättä ilman perusteluita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Vain muutamia lähteitä on käytetty. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Työn rakenne on selkeä. Teoriaa on käsitelty ja käytännön tarkastelua on tehty. Työssä on käytetty muutamia tieteellisiä lähteitä. Käytännön tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Asioiden teoreettinen käsittely on laajaa, syvää ja pohdiskelevaa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta. Tieteellisiä lähteitä on käytetty monipuolisesti.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 04.09.2024
Ajoitus
19.08.2024 - 27.10.2024
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Konetekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Helena Myllymäki
Opiskelijaryhmät
-
MKONE21Insinööri (AMK), Konetekniikka, monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu kuluttajamarkkinoinnin peruskäsitteisiin ja oppii ymmärtämään markkinoinnin osana yrityksen liiketoimintaa. Opiskelija tunnistaa asiakassuuntaisen markkinoinnin käsitteet ja mallit, erilaisia markkinointistrategioita ja löytää keinoja niiden operatiiviseen toteuttamiseen. Opiskelija sisäistää asiakaskeskeisen markkinoinnin kriittiseksi menestystekijäksi.
Sisältö
- markkinoinnin toimintaympäristö ja toimintamuodot
- asiakaskeskeinen markkinointi, segmentointi ja yksilömarkkinointi
- sisäinen markkinointi ja markkinoinnin organisointi: rakenne ja resurssit
- markkinoinnin kilpailukeinot
- palvelutalouden uusi kilpailu ja asiakkuuden hallinta
- viestinnän rooli markkinoinninssa ja palvelukulttuuri
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi
Lahtinen & Isoviita: Asiakaspalvelun ja markkinoinnin perusteet
Grönroos: Palveluiden johtaminen ja markkinointi
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
81 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi
Hylätty (0)
Osaamisessa on suuria puutteita. Joko teoreettinen tai käytännön tarkastelu puuttuu lähes kokonaan. Oppimistuotoksen rakenne on puutteellinen, useita osa-alueita on jätetty käsittelemättä ilman perusteluita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Vain muutamia lähteitä on käytetty. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Työn rakenne on selkeä. Teoriaa on käsitelty ja käytännön tarkastelua on tehty. Työssä on käytetty muutamia tieteellisiä lähteitä. Käytännön tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Asioiden teoreettinen käsittely on laajaa, syvää ja pohdiskelevaa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta. Tieteellisiä lähteitä on käytetty monipuolisesti.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 20.02.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 28.04.2024
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Konetekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Helena Myllymäki
Opiskelijaryhmät
-
KONE22Insinööri (AMK), Konetekniikka
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu kuluttajamarkkinoinnin peruskäsitteisiin ja oppii ymmärtämään markkinoinnin osana yrityksen liiketoimintaa. Opiskelija tunnistaa asiakassuuntaisen markkinoinnin käsitteet ja mallit, erilaisia markkinointistrategioita ja löytää keinoja niiden operatiiviseen toteuttamiseen. Opiskelija sisäistää asiakaskeskeisen markkinoinnin kriittiseksi menestystekijäksi.
Sisältö
- markkinoinnin toimintaympäristö ja toimintamuodot
- asiakaskeskeinen markkinointi, segmentointi ja yksilömarkkinointi
- sisäinen markkinointi ja markkinoinnin organisointi: rakenne ja resurssit
- markkinoinnin kilpailukeinot
- palvelutalouden uusi kilpailu ja asiakkuuden hallinta
- viestinnän rooli markkinoinninssa ja palvelukulttuuri
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi
Lahtinen & Isoviita: Asiakaspalvelun ja markkinoinnin perusteet
Grönroos: Palveluiden johtaminen ja markkinointi
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen verkossa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h/op
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen kurssille ja sovittujen oppimistehtävien tekeminen. Tiedon haku, teorian soveltaminen käytäntöön, oman oppimisen arviointi sekä oppimisprosessin näkyväksi tekeminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 06.09.2023
Ajoitus
21.08.2023 - 29.10.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Yksikkö
SeAMK Konetekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Helena Myllymäki
Opiskelijaryhmät
-
MKONE20Insinööri (AMK), Konetekniikka, monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu kuluttajamarkkinoinnin peruskäsitteisiin ja oppii ymmärtämään markkinoinnin osana yrityksen liiketoimintaa. Opiskelija tunnistaa asiakassuuntaisen markkinoinnin käsitteet ja mallit, erilaisia markkinointistrategioita ja löytää keinoja niiden operatiiviseen toteuttamiseen. Opiskelija sisäistää asiakaskeskeisen markkinoinnin kriittiseksi menestystekijäksi.
Sisältö
- markkinoinnin toimintaympäristö ja toimintamuodot
- asiakaskeskeinen markkinointi, segmentointi ja yksilömarkkinointi
- sisäinen markkinointi ja markkinoinnin organisointi: rakenne ja resurssit
- markkinoinnin kilpailukeinot
- palvelutalouden uusi kilpailu ja asiakkuuden hallinta
- viestinnän rooli markkinoinninssa ja palvelukulttuuri
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi
Lahtinen & Isoviita: Asiakaspalvelun ja markkinoinnin perusteet
Grönroos: Palveluiden johtaminen ja markkinointi
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen verkossa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h/op
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen kurssille ja sovittujen oppimistehtävien tekeminen. Tiedon haku, teorian soveltaminen käytäntöön, oman oppimisen arviointi sekä oppimisprosessin näkyväksi tekeminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 22.02.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 30.04.2023
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Konetekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Helena Myllymäki
Opiskelijaryhmät
-
KONE21Insinööri (AMK), Konetekniikka
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu kuluttajamarkkinoinnin peruskäsitteisiin ja oppii ymmärtämään markkinoinnin osana yrityksen liiketoimintaa. Opiskelija tunnistaa asiakassuuntaisen markkinoinnin käsitteet ja mallit, erilaisia markkinointistrategioita ja löytää keinoja niiden operatiiviseen toteuttamiseen. Opiskelija sisäistää asiakaskeskeisen markkinoinnin kriittiseksi menestystekijäksi.
Sisältö
- markkinoinnin toimintaympäristö ja toimintamuodot
- asiakaskeskeinen markkinointi, segmentointi ja yksilömarkkinointi
- sisäinen markkinointi ja markkinoinnin organisointi: rakenne ja resurssit
- markkinoinnin kilpailukeinot
- palvelutalouden uusi kilpailu ja asiakkuuden hallinta
- viestinnän rooli markkinoinninssa ja palvelukulttuuri
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Ilmoittautumisaika
16.04.2022 - 07.09.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 16.10.2022
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Konetekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Helena Myllymäki
Opiskelijaryhmät
-
MKONE19Insinööri (AMK), Konetekniikka, monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu kuluttajamarkkinoinnin peruskäsitteisiin ja oppii ymmärtämään markkinoinnin osana yrityksen liiketoimintaa. Opiskelija tunnistaa asiakassuuntaisen markkinoinnin käsitteet ja mallit, erilaisia markkinointistrategioita ja löytää keinoja niiden operatiiviseen toteuttamiseen. Opiskelija sisäistää asiakaskeskeisen markkinoinnin kriittiseksi menestystekijäksi.
Sisältö
- markkinoinnin toimintaympäristö ja toimintamuodot
- asiakaskeskeinen markkinointi, segmentointi ja yksilömarkkinointi
- sisäinen markkinointi ja markkinoinnin organisointi: rakenne ja resurssit
- markkinoinnin kilpailukeinot
- palvelutalouden uusi kilpailu ja asiakkuuden hallinta
- viestinnän rooli markkinoinninssa ja palvelukulttuuri
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Ilmoittautumisaika
07.02.2022 - 20.03.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 08.05.2022
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Tekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Helena Myllymäki
Opiskelijaryhmät
-
KONE20Insinööri (AMK), Konetekniikka
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu kuluttajamarkkinoinnin peruskäsitteisiin ja oppii ymmärtämään markkinoinnin osana yrityksen liiketoimintaa. Opiskelija tunnistaa asiakassuuntaisen markkinoinnin käsitteet ja mallit, erilaisia markkinointistrategioita ja löytää keinoja niiden operatiiviseen toteuttamiseen. Opiskelija sisäistää asiakaskeskeisen markkinoinnin kriittiseksi menestystekijäksi.
Sisältö
- markkinoinnin toimintaympäristö ja toimintamuodot
- asiakaskeskeinen markkinointi, segmentointi ja yksilömarkkinointi
- sisäinen markkinointi ja markkinoinnin organisointi: rakenne ja resurssit
- markkinoinnin kilpailukeinot
- palvelutalouden uusi kilpailu ja asiakkuuden hallinta
- viestinnän rooli markkinoinninssa ja palvelukulttuuri
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset seikat ja osaa nimetä sekä esittää ne. Asioiden tarkastelu on pintapuolista. Teorian ja käytännön yhteyttä ei ole ymmärretty selkeästi. Joko teoriaa tai käytäntöä on käsitelty suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat seikat. Asioiden tarkastelu on pintapuolista ja melko laajaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan ja tehdä johtopäätöksiä sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa. Jokaiseen osa-alueeseen on paneuduttu huolellisesti. Asioiden käytännön tarkastelu on erittäin hyvää, asiat nähdään laajasti. Asioihin on tutustuttu syvällisesti ja oma pohdinta on runsasta.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.