Siirry suoraan sisältöön

Autoalan markkinointi ja palveluLaajuus (3 op)

Tunnus: KC00CC51

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kurssin suoritettuaan,
- selittää yleisesti markkinointiin liittyviä käsitteitä sekä autoalan talouteen, tuotteiden myyntiin ja asiakaspalveluun liittyvät toiminnot.
- etsiä asiaa koskevaa uusinta tietoa.

Sisältö

- Markkinoinnin kehitys ja
- kilpailukeinot (tuote, hinta, jakelu, viestintä),
- varaosa- ja korjaamomyynti,
- ajoneuvomyyntiprosessi,
- yleiset myyntiehdot,
- kuluttajasuoja ja
- asiakaspalvelu ja siihen liittyvät seikat.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1-2: Opiskelija osaa nimetä ja esittää osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset kohdat.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat asiat.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa, sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaa ja tehdä johtopäätöksiä, sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa.

Oppimateriaalit

Opettajan materiaali.
Kirjaston materiaali.

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 26.02.2023

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Konetekniikka

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
  • Ari Saunamäki
Opiskelijaryhmät
  • AUTO20
    Insinööri (AMK), Konetekniikka

Tavoitteet

Opiskelija osaa kurssin suoritettuaan,
- selittää yleisesti markkinointiin liittyviä käsitteitä sekä autoalan talouteen, tuotteiden myyntiin ja asiakaspalveluun liittyvät toiminnot.
- etsiä asiaa koskevaa uusinta tietoa.

Sisältö

- Markkinoinnin kehitys ja
- kilpailukeinot (tuote, hinta, jakelu, viestintä),
- varaosa- ja korjaamomyynti,
- ajoneuvomyyntiprosessi,
- yleiset myyntiehdot,
- kuluttajasuoja ja
- asiakaspalvelu ja siihen liittyvät seikat.

Oppimateriaalit

Opettajan materiaali

Opetusmenetelmät

- Luennot,
- harjoitukset,
- tiedonhaku,
- ryhmätyöt ja
- itsenäinen työskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1-2: Opiskelija osaa nimetä ja esittää osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset kohdat.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat asiat.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa, sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaa ja tehdä johtopäätöksiä, sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimispäiväkirja / muu tapa 50% ja harjoitukset 50%
Läsnäolo (min 50%) ja tuntiaktiivisuus vaikuttavat arvosanaan.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Ilmoittautumisaika

03.12.2021 - 23.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 27.02.2022

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Tekniikka

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
  • Ari Saunamäki
Opiskelijaryhmät
  • AUTO19
    Insinööri (AMK), Konetekniikka

Tavoitteet

Opiskelija osaa kurssin suoritettuaan,
- selittää yleisesti markkinointiin liittyviä käsitteitä sekä autoalan talouteen, tuotteiden myyntiin ja asiakaspalveluun liittyvät toiminnot.
- etsiä asiaa koskevaa uusinta tietoa.

Sisältö

- Markkinoinnin kehitys ja
- kilpailukeinot (tuote, hinta, jakelu, viestintä),
- varaosa- ja korjaamomyynti,
- ajoneuvomyyntiprosessi,
- yleiset myyntiehdot,
- kuluttajasuoja ja
- asiakaspalvelu ja siihen liittyvät seikat.

Oppimateriaalit

Opettajan materiaali

Opetusmenetelmät

- Luennot,
- harjoitukset,
- tiedonhaku,
- ryhmätyöt ja
- itsenäinen työskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1-2: Opiskelija osaa nimetä ja esittää osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset kohdat.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat asiat.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa, sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaa ja tehdä johtopäätöksiä, sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimispäiväkirja / muu tapa 50% ja harjoitukset 50%
Läsnäolo (min 50%) ja tuntiaktiivisuus vaikuttavat arvosanaan.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.