Autoalan markkinointi ja palvelu (3op)
Toteutuksen tunnus: KC00CC51-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 14.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 07.01.2026 - 22.02.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- SeAMK Konetekniikka
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa kurssin suoritettuaan:
- Analysoida erilaisia asiakastilanteita ja asiakkaan käyttäytymistä
- Selittää palvelutapahtuman vaiheita ja tunnistaa palvelun laadun osatekijöitä
- Soveltaa oppimaansa asiakaspalveluun sekä sisäisessä että ulkoisessa asiakaspalvelussa
- Selittää palvelun laadun osatekijät sekä henkilökohtaisessa että digitaalisessa palvelussa
- Selittää yleisesti markkinointiin liittyviä käsitteitä sekä autoalan talouteen, tuotteiden myyntiin liittyvät toiminnot
- Etsiä asiaa koskevaa uusinta tietoa.
Sisältö
- Palvelu- ja myyntitapahtuma ja niiden vaiheet
- Digitaalinen palvelu
- Haastavat asiakastilanteet
- Erilaisten asiakkaiden kohtaaminen
- Palvelun laatu
- Viestintä ja vuorovaikutus asiakaspalvelutilanteessa
- Myyntityön rooli markkinointiviestinnässä
- Jälkimarkkinointi autoalalla
Oppimateriaalit
Opettajan materiaali
Opetusmenetelmät
- Luennot,
- harjoitukset,
- tiedonhaku,
- ryhmätyöt ja
- itsenäinen työskentely
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa nimetä ja esittää osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset kohdat.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat asiat.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa, sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaa ja tehdä johtopäätöksiä, sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.