Urheiluteknologia ja digitalisaatioLaajuus (5 op)
Tunnus: LT00DK33
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation vaikutuksia liikuntaan ja urheiluun. Opiskelija tunnistaa digitalisaation eri osa-alueet ja ymmärtää niiden merkityksen urheiluun liittyen. Opiskelija ymmärtää teknologian merkityksen osana urheilua. Opiskelija osaa urheiluteknologian osa-alueet ja niiden hyödyntämisen urheilun, terveyden ja liiketoiminnan näkökulmasta.
Sisältö
- Urheiluteknologia
- Urheilun digitalisaatio
Esitietovaatimukset
Urheiluliiketoiminta, 5 op tai vastaava osaaminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.
Lisätiedot
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät tarvittaessa läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 21.02.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 26.05.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Merja Hoffrén-Mikkola
- Kimmo Kulmala
Opiskelijaryhmät
-
URJOH23SUrheilujohtaminen
-
MLITA21Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
-
MLITA22Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
-
MLITA23Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
-
MLITA20Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation vaikutuksia liikuntaan ja urheiluun. Opiskelija tunnistaa digitalisaation eri osa-alueet ja ymmärtää niiden merkityksen urheiluun liittyen. Opiskelija ymmärtää teknologian merkityksen osana urheilua. Opiskelija osaa urheiluteknologian osa-alueet ja niiden hyödyntämisen urheilun, terveyden ja liiketoiminnan näkökulmasta.
Sisältö
- Urheiluteknologia
- Urheilun digitalisaatio
Oppimateriaalit
Opettajien ilmoittama verkkomateriaali
Opetusmenetelmät
Luennot etäopetuksena, tehtävät, raportti
Loppusemeinaari hybridinä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 24h
Itsenäinen työskentely 111h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssilla annettavat tehtävät ja niiden suorittamat
Esitietovaatimukset
Urheiluliiketoiminta, 5 op tai vastaava osaaminen.
Lisätiedot
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät tarvittaessa läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.