Siirry suoraan sisältöön

Urheiluteknologia ja digitalisaatioLaajuus (5 op)

Tunnus: LT00DK33

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation vaikutuksia liikuntaan ja urheiluun. Opiskelija tunnistaa digitalisaation eri osa-alueet ja ymmärtää niiden merkityksen urheiluun liittyen. Opiskelija ymmärtää teknologian merkityksen osana urheilua. Opiskelija osaa urheiluteknologian osa-alueet ja niiden hyödyntämisen urheilun, terveyden ja liiketoiminnan näkökulmasta.

Sisältö

- Urheiluteknologia
- Urheilun digitalisaatio

Esitietovaatimukset

Urheiluliiketoiminta, 5 op tai vastaava osaaminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Lisätiedot

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät tarvittaessa läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 21.02.2024

Ajoitus

04.03.2024 - 26.05.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
  • Merja Hoffrén-Mikkola
  • Kimmo Kulmala
Opiskelijaryhmät
  • URJOH23S
    Urheilujohtaminen
  • MLITA21
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
  • MLITA22
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, SeinäjokI
  • MLITA23
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten
  • MLITA20
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation vaikutuksia liikuntaan ja urheiluun. Opiskelija tunnistaa digitalisaation eri osa-alueet ja ymmärtää niiden merkityksen urheiluun liittyen. Opiskelija ymmärtää teknologian merkityksen osana urheilua. Opiskelija osaa urheiluteknologian osa-alueet ja niiden hyödyntämisen urheilun, terveyden ja liiketoiminnan näkökulmasta.

Sisältö

- Urheiluteknologia
- Urheilun digitalisaatio

Oppimateriaalit

Opettajien ilmoittama verkkomateriaali

Opetusmenetelmät

Luennot etäopetuksena, tehtävät, raportti
Loppusemeinaari hybridinä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 24h
Itsenäinen työskentely 111h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa kuvailla digitalisaation merkityksen liikunnassa ja urheilussa. Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät liikuntateknologian ajankohtaiset laitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaatiota liikunta-alalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssilla annettavat tehtävät ja niiden suorittamat

Esitietovaatimukset

Urheiluliiketoiminta, 5 op tai vastaava osaaminen.

Lisätiedot

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät tarvittaessa läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.