Sosiaalinen media yritysviestinnässäLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: LT00DC00
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Osmo Mäkiniemi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä. Opiskelija osaa itsenäisesti tuottaa yritysviestinnän näkökulmasta sosiaaliseen mediaan soveltuvaa tekstiä ja hyödyntää sosiaalista mediaa yritysviestinnän viestintäkanavana.
Sisältö
- sosiaalisen median strategia ja suunnitelma
- sosiaalisen median kanavat ja niiden käyttötavat yritysviestinnässä
- Sosiaalisessa mediassa viestiminen ja tone of voice
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä, mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on satunnaista. Opiskelija tuo yksipuolisesti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Lisätiedot
Verkko-opintojakso. Ryhmäkoko max. 25.