Sosiaalinen media yritysviestinnässä (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DC00-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 02.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 23.02.2025
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Saija Råtts
Opiskelijaryhmät
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä. Opiskelija osaa itsenäisesti tuottaa yritysviestinnän näkökulmasta sosiaaliseen mediaan soveltuvaa tekstiä ja hyödyntää sosiaalista mediaa yritysviestinnän viestintäkanavana.
Sisältö
- sosiaalisen median strategia ja suunnitelma
- sosiaalisen median kanavat ja niiden käyttötavat yritysviestinnässä
- Sosiaalisessa mediassa viestiminen ja tone of voice
Oppimateriaalit
Kortesuo, K. 2018. Sano se someksi. (1+2=3). Helsinki: Kauppakamari.
Luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus, sisältää aikaan sidottua verkossa toteutettavaa opetusta, verkkokeskustelut Teamsissa.
Itsenäinen työskentely.
Harjoitustyö.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä noin 80 h:
Verkkokeskusteluihin osallistuminen ja seuraaminen noin 35 h
Harjoitustyö noin 20 h
Materiaaleihin itsenäistä perehtymistä noin 25 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on kokonaan itsenäistä verkko-opiskelua, mutta vaatii verkkokeskusteluihin osallistumisen niille annettuna ajanjaksona. Opintojakson suorittaminen vaatii aktiivista osallistumista heti opintojakson alettua. Ryhmäkoko max. 28.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä, mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on satunnaista. Opiskelija tuo yksipuolisesti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkkokeskusteluihin sekä kirjallinen harjoitustyö
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu opintojaksolle tai suorita siihen liittyviä tehtäviä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1-2: Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on vielä heikkoa tai satunnaista. Opiskelija tuo heikosti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
3-4: Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo erinomaisesti esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Lisätiedot
Verkko-opintojakso. Ryhmäkoko max. 25.