Digitaalisen markkinoinnin mittaaminenLaajuus (3 op)
Tunnus: LT00DB39
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen roolin markkinoinnin ja liiketoiminnan kontekstissa. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja prosessit. Opiskelija ymmärtää aihealueen keskeiset KPIt (key performance indicator). Opiskelija tuntee ja osaa hyödyntää mittaamisen työkaluja.
Sisältö
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen organisaatiokonteksti
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen keskeiset käsitteet ja KPI-mittarit
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen työkalut
Mittariston suunnittelu ja toteutus
Mittaamisen riskit ja haasteet
Digitaalisen markkinoinnin mittarit viestinnän ja johtamisen välineenä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa avustetusti käyttää raportointityökalua.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa selittää ja määritellä digitaalisen markkinoinnin keskeiset KPI-mittarit ja työkalut niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua monipuolisesti johtamisen ja viestinnän työkaluna.
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 04.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 13.10.2024
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Mikko Kulmala
Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Opiskelijaryhmät
-
LITA22DTradenomi (AMK), Liiketalous
Koulutusryhmat
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen roolin markkinoinnin ja liiketoiminnan kontekstissa. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja prosessit. Opiskelija ymmärtää aihealueen keskeiset KPIt (key performance indicator). Opiskelija tuntee ja osaa hyödyntää mittaamisen työkaluja.
Sisältö
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen organisaatiokonteksti
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen keskeiset käsitteet ja KPI-mittarit
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen työkalut
Mittariston suunnittelu ja toteutus
Mittaamisen riskit ja haasteet
Digitaalisen markkinoinnin mittarit viestinnän ja johtamisen välineenä
Oppimateriaalit
Opettajan jakama materiaali ja verkkomateriaali
Opetusmenetelmät
Teoriaopetus ja käytännön työpajat
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 21h, itsenäinen työskentely 60h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa avustetusti käyttää raportointityökalua.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa selittää ja määritellä digitaalisen markkinoinnin keskeiset KPI-mittarit ja työkalut niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua monipuolisesti johtamisen ja viestinnän työkaluna.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyö