Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen markkinoinnin mittaaminenLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: LT00DB39

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Osmo Mäkiniemi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen roolin markkinoinnin ja liiketoiminnan kontekstissa. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja prosessit. Opiskelija ymmärtää aihealueen keskeiset KPIt (key performance indicator). Opiskelija tuntee ja osaa hyödyntää mittaamisen työkaluja.

Sisältö

Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen organisaatiokonteksti
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen keskeiset käsitteet ja KPI-mittarit
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen työkalut
Mittariston suunnittelu ja toteutus
Mittaamisen riskit ja haasteet
Digitaalisen markkinoinnin mittarit viestinnän ja johtamisen välineenä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa avustetusti käyttää raportointityökalua.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää ja määritellä digitaalisen markkinoinnin keskeiset KPI-mittarit ja työkalut niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua monipuolisesti johtamisen ja viestinnän työkaluna.

Siirry alkuun