Siirry suoraan sisältöön

Kirjastopalvelujen kehittäminenLaajuus (4 op)

Opintojakson tunnus: 4A00CW05

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa tulevaisuuden ennakoinnin menetelmiä palvelujen kehittämisessä
- soveltaa strategisen suunnittelun periaatteita
- arvioida kirjastopalveluja
- esitellä palvelujen suunnittelun ja kehittämisen menetelmiä
- esitellä projektiin liittyvät käsitteet ja selittää projektisyksin eri vaiheet

Sisältö

- tulevaisuuden ennakointi
- strategisen suunnittelun prosessi
- kirjastopalvelujen arviointi ja vaikuttavuus
- tietojohtaminen kehittämisen tukena
- hankkeet kehittämisen välineinä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- opiskelija on osallistunut riittävästi lähiopiskeluun ja tehnyt vaadittavat osasuoritukset
- opiskelija tunnistaa tulevaisuuden ennakoinnin menetelmiä
- opiskelija tunnistaa strategisen suunnittelun merkityksen
- opiskelija osaa esitellä palvelujen suunnitteluun ja kehittämiseen liittyviä menetelmiä
- opiskelija osaa arvioida keskeisten palvelujen laatua tilastojen ja laatusuositusten avulla

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- opiskelija on osallistunut lähiopiskeluun ja muihin osasuorituksiin aktiivisesti
- opiskelija osaa esitellä tulevaisuuden ennakoinnin menetelmiä
- opiskelija osaa suunnitella strategista kehittämistä
- opiskelija osaa esitellä suullisesti tai kirjallisesti palvelujen suunnitteluun ja kehittämiseen liittyviä menetelmiä
- opiskelija osaa arvioida kirjastopalvelujen laatua erilaisilla menetelmillä ja etsiä palvelujen kehittämiskohteita

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- opiskelija on osallistunut lähiopiskeluun ja muihin osasuorituksiin aktiivisesti ja vastuullisesti
- opiskelija osaa soveltaa tulevaisuuden ennakoinnin menetelmiä kehittämisessä
- opiskelija osaa suunnitella strategista kehittämistä ja soveltaa sitä käytäntöön
- opiskelija osaa esitellä ja arvioida erityisesti kirjastopalvelujen suunnitteluun ja kehittämiseen sopivia menetelmiä
- opiskelija osaa arvioida kirjastopalvelujen laatua laadullisesti ja määrällisesti ja laatia palvelujen kehittämissuunnitelman

Siirry alkuun