TutkimusmenetelmätLaajuus (3 op)
Tunnus: KD18F01
Osaamistavoitteet
- Opiskelija hallitsee keskeiset kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät ja osaa soveltaa valitsemaansa menetelmää omassa opinnäytetyössään. Opiskelija kykenee kriittiseen tieteelliseen ajatteluun ja hallitsee keskeiset analyysimenetelmät.
Sisältö
Keskeiset kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen analyysin metodit, kuten sisällönanalyysi, diskurssianalyysi yms. kirjasto- ja tietopalvelualan tutkimuksen näkökulmasta. Tieteellisen kirjoittamisen erityispiirteet omalla tutkimusalalla.
Esitietovaatimukset
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssilla
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 15.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 25.05.2025
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Yksikkö
SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettaja
- Ari Haasio
Opiskelijaryhmät
-
KITI22Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Tavoitteet
- Opiskelija hallitsee keskeiset kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät ja osaa soveltaa valitsemaansa menetelmää omassa opinnäytetyössään. Opiskelija kykenee kriittiseen tieteelliseen ajatteluun ja hallitsee keskeiset analyysimenetelmät.
Sisältö
Keskeiset kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen analyysin metodit, kuten sisällönanalyysi, diskurssianalyysi yms. kirjasto- ja tietopalvelualan tutkimuksen näkökulmasta. Tieteellisen kirjoittamisen erityispiirteet omalla tutkimusalalla.
Aika ja paikka
Kurssin alkaessa ilmoitettava kirjallisuus sekä Moodlessa oleva materiaali
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssilla
Opetusmenetelmät
Verkkoluennot, itsenäinen työskentely verkossa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 24 h, itsenäinen työskentely 48 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50% tehtävistä saaduista pisteistä vaatimuksena kurssin läpäisemiseksi. Arviointi perustuu tehtävist saatuihin pisteisiin. Ei tenttiä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole vastannut kaikkiin tehtäviin tai saanut alle 50% kokonaispistemäärästä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Esitietovaatimukset
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 17.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Yksikkö
SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettaja
- Ari Haasio
Opiskelijaryhmät
-
KITI21Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Tavoitteet
- Opiskelija hallitsee keskeiset kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät ja osaa soveltaa valitsemaansa menetelmää omassa opinnäytetyössään. Opiskelija kykenee kriittiseen tieteelliseen ajatteluun ja hallitsee keskeiset analyysimenetelmät.
Sisältö
Keskeiset kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen analyysin metodit, kuten sisällönanalyysi, diskurssianalyysi yms. kirjasto- ja tietopalvelualan tutkimuksen näkökulmasta. Tieteellisen kirjoittamisen erityispiirteet omalla tutkimusalalla.
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustehtävät ja itsenäinen harjoittelu/opiskelu
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 24 h, itsenäinen työskentely 48 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50% tehtävistä saaduista pisteistä vaatimuksena kurssin läpäisemiseksi. Arviointi perustuu tehtävist saatuihin pisteisiin. Ei tenttiä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole vastannut kaikkiin tehtäviin tai saanut alle 50% kokonaispistemäärästä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Esitietovaatimukset
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet
Ilmoittautumisaika
13.11.2023 - 31.03.2024
Ajoitus
07.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettaja
- Ari Haasio
Tavoitteet
- Opiskelija hallitsee keskeiset kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät ja osaa soveltaa valitsemaansa menetelmää omassa opinnäytetyössään. Opiskelija kykenee kriittiseen tieteelliseen ajatteluun ja hallitsee keskeiset analyysimenetelmät.
Sisältö
Keskeiset kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen analyysin metodit, kuten sisällönanalyysi, diskurssianalyysi yms. kirjasto- ja tietopalvelualan tutkimuksen näkökulmasta. Tieteellisen kirjoittamisen erityispiirteet omalla tutkimusalalla.
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustehtävät ja itsenäinen harjoittelu/opiskelu
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäinen verkkotyöskentely 72 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävistä saadut pisteet
Hylätty (0)
50% tehtävistä saaduista pisteistä vaatimuksena kurssin läpäisemiseksi. Arviointi perustuu tehtävist saatuihin pisteisiin. Ei tenttiä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Esitietovaatimukset
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.02.2023 - 30.04.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Ari Haasio
Tavoitteet
- Opiskelija hallitsee keskeiset kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät ja osaa soveltaa valitsemaansa menetelmää omassa opinnäytetyössään. Opiskelija kykenee kriittiseen tieteelliseen ajatteluun ja hallitsee keskeiset analyysimenetelmät.
Sisältö
Keskeiset kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen analyysin metodit, kuten sisällönanalyysi, diskurssianalyysi yms. kirjasto- ja tietopalvelualan tutkimuksen näkökulmasta. Tieteellisen kirjoittamisen erityispiirteet omalla tutkimusalalla.
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustehtävät ja itsenäinen harjoittelu/opiskelu
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 24 h, itsenäinen työskentely 48 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti/harjoitustehtävät:
5 = Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
3 = Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
1 = Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Esitietovaatimukset
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 25.01.2023
Ajoitus
01.02.2023 - 30.04.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Yksikkö
SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettaja
- Ari Haasio
Opiskelijaryhmät
-
KITI20Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Tavoitteet
- Opiskelija hallitsee keskeiset kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät ja osaa soveltaa valitsemaansa menetelmää omassa opinnäytetyössään. Opiskelija kykenee kriittiseen tieteelliseen ajatteluun ja hallitsee keskeiset analyysimenetelmät.
Sisältö
Keskeiset kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen analyysin metodit, kuten sisällönanalyysi, diskurssianalyysi yms. kirjasto- ja tietopalvelualan tutkimuksen näkökulmasta. Tieteellisen kirjoittamisen erityispiirteet omalla tutkimusalalla.
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustehtävät ja itsenäinen harjoittelu/opiskelu
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 24 h, itsenäinen työskentely 48 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti/harjoitustehtävät:
5 = Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
3 = Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
1 = Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Esitietovaatimukset
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet
Ilmoittautumisaika
15.10.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
21.03.2022 - 25.05.2022
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettaja
- Hannu Tuuri
Opiskelijaryhmät
-
KITI19Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Tavoitteet
- Opiskelija hallitsee keskeiset kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät ja osaa soveltaa valitsemaansa menetelmää omassa opinnäytetyössään. Opiskelija kykenee kriittiseen tieteelliseen ajatteluun ja hallitsee keskeiset analyysimenetelmät.
Sisältö
Keskeiset kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen analyysin metodit, kuten sisällönanalyysi, diskurssianalyysi yms. kirjasto- ja tietopalvelualan tutkimuksen näkökulmasta. Tieteellisen kirjoittamisen erityispiirteet omalla tutkimusalalla.
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustehtävät ja itsenäinen harjoittelu/opiskelu
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 24 h, itsenäinen työskentely 48 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti/harjoitustehtävät:
5 = Opiskelija hallitsee ja kykenee soveltamaan kiitettävästi niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Hän osaa myös eri analyysimenetelmien perusteet sekä on sisäistänyt tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä analyyttisesti.
3 = Opiskelija kykenee hyvin soveltamaan niin kvalitatiivisen kuin kvantitatiivisenkin tutkimusasetelman mukaisia menetelmiä tutkimuksessa sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet ja kykenee soveltamaan niitä.
1 = Opiskelija osaa itsenäisesti luoda niin kvalitatiivisen kuin kvatitatiivisenkin tutkimusasetelman sekä tuntee tieteellisen ajattelun perusteet.
Esitietovaatimukset
Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet