Brändäys ja tarinallistaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 2B00BP52
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää tarinallistamisen mahdollisuudet brändin rakentamisessa
- tuntee tarinallistamisen prosessin käsikirjoituksesta toteutukseen muotoilujohtamisen viitekehyksessä
- osaa suunnitella brändille visuaalisen identiteetin ja perustella miten visuaaliset ratkaisut tukevat yrityksen brändimielikuvaa
- osaa toteuttaa ja tuottaa brändikäsikirjan / brändimanuaalin
Sisältö
- tarinallistaminen brändin rakentamisen menetelmänä
- muotoilujohtaminen
- visuaalinen identiteetti ja graafinen ohjeisto
- brändikäsikirja / brändimanuaali
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija
- ymmärtää tarinallistamisen brändin rakentamisen menetelmänä
- tuntee muotoilujohtamisen käsitteitä ja hallitsee muotoiluprosessin
- osaa suunnitella brändin visuaalisen perustan
- osaa tuottaa brändimanuaalin
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija
- hallitsee tarinallistamisen brändin rakentamisen menetelmänä
- tuntee muotoilujohtamisen käsitteitä ja hallitsee muotoiluprosessin
- osaa suunnitella brändille laadultaan hyvän visuaalisen perustan
- osaa tuottaa laadultaan hyvän brändimanuaalin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- hallitsee tarinallistamisen brändin rakentamisen menetelmänä
- tuntee muotoilujohtamisen käsitteitä ja hallitsee muotoiluprosessin
- osaa suunnitella brändille laadultaan erinomaisen visuaalisen perustan
- osaa tuottaa laadultaan erinomaisen brändimanuaalin
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 09.10.2024
Ajoitus
21.10.2024 - 18.12.2024
Laajuus
5 op
Yksikkö
SeAMK Kulttuurituottaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
- Jukka Saarela
Opiskelijaryhmät
-
KITI22Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
-
KUTU24Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU22Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU21Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KITI23Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää tarinallistamisen mahdollisuudet brändin rakentamisessa
- tuntee tarinallistamisen prosessin käsikirjoituksesta toteutukseen muotoilujohtamisen viitekehyksessä
- osaa suunnitella brändille visuaalisen identiteetin ja perustella miten visuaaliset ratkaisut tukevat yrityksen brändimielikuvaa
- osaa toteuttaa ja tuottaa brändikäsikirjan / brändimanuaalin
Sisältö
- tarinallistaminen brändin rakentamisen menetelmänä
- muotoilujohtaminen
- visuaalinen identiteetti ja graafinen ohjeisto
- brändikäsikirja / brändimanuaali
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija
- ymmärtää tarinallistamisen brändin rakentamisen menetelmänä
- tuntee muotoilujohtamisen käsitteitä ja hallitsee muotoiluprosessin
- osaa suunnitella brändin visuaalisen perustan
- osaa tuottaa brändimanuaalin
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija
- hallitsee tarinallistamisen brändin rakentamisen menetelmänä
- tuntee muotoilujohtamisen käsitteitä ja hallitsee muotoiluprosessin
- osaa suunnitella brändille laadultaan hyvän visuaalisen perustan
- osaa tuottaa laadultaan hyvän brändimanuaalin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- hallitsee tarinallistamisen brändin rakentamisen menetelmänä
- tuntee muotoilujohtamisen käsitteitä ja hallitsee muotoiluprosessin
- osaa suunnitella brändille laadultaan erinomaisen visuaalisen perustan
- osaa tuottaa laadultaan erinomaisen brändimanuaalin
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 11.10.2023
Ajoitus
23.10.2023 - 17.12.2023
Laajuus
5 op
Yksikkö
SeAMK Kulttuurituottaja
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
- Juhani Haarala
Opiskelijaryhmät
-
KUTU20Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KUTU23Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
-
KITI22Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
-
KITI21Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
-
KUTU21Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää tarinallistamisen mahdollisuudet brändin rakentamisessa
- tuntee tarinallistamisen prosessin käsikirjoituksesta toteutukseen muotoilujohtamisen viitekehyksessä
- osaa suunnitella brändille visuaalisen identiteetin ja perustella miten visuaaliset ratkaisut tukevat yrityksen brändimielikuvaa
- osaa toteuttaa ja tuottaa brändikäsikirjan / brändimanuaalin
Sisältö
- tarinallistaminen brändin rakentamisen menetelmänä
- muotoilujohtaminen
- visuaalinen identiteetti ja graafinen ohjeisto
- brändikäsikirja / brändimanuaali
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija
- ymmärtää tarinallistamisen brändin rakentamisen menetelmänä
- tuntee muotoilujohtamisen käsitteitä ja hallitsee muotoiluprosessin
- osaa suunnitella brändin visuaalisen perustan
- osaa tuottaa brändimanuaalin
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija
- hallitsee tarinallistamisen brändin rakentamisen menetelmänä
- tuntee muotoilujohtamisen käsitteitä ja hallitsee muotoiluprosessin
- osaa suunnitella brändille laadultaan hyvän visuaalisen perustan
- osaa tuottaa laadultaan hyvän brändimanuaalin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- hallitsee tarinallistamisen brändin rakentamisen menetelmänä
- tuntee muotoilujohtamisen käsitteitä ja hallitsee muotoiluprosessin
- osaa suunnitella brändille laadultaan erinomaisen visuaalisen perustan
- osaa tuottaa laadultaan erinomaisen brändimanuaalin