Asiakasprosessien kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5op)
Toteutuksen tunnus: XX00BV97-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.11.2018 - 31.12.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Hyvinvointijohtamisen korkeakouludiplomi
- Opettajat
- Satu Lautamäki
- Opintojakso
- XX00BV97
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tulkita ja selittää palvelumuotoilun käsitteet ja työkalut sekä arvioida niiden hyödynnettävyyttä 
- analysoida ja verrata palvelumuotoilun käyttökohteita 
- tunnistaa prosessien kehittämisen käyttäjälähtöisyyden näkökulmasta, erityisesti palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen
- analysoida ja havaita haasteet oman yrityksen tai organisaation tai toiminnan kehittämisessä ja soveltaa palvelumuotoiluajattelua käytännössä
- toteuttaa pienimuotoisen palvelumuotoilun kehittämisprojektin pienryhmässä
                    
Sisältö
Sisältö
Palvelumuotoilun käsitteet, prosessi ja menetelmät. 
Käyttäjälähtöinen ja osallistava kehittäminen. 
Asiakaskokemuksen mallintaminen.
                    
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: 
Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata keskeisiä palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen käsitteitä ja menetelmiä. Opiskelija osaa hyödyntää käyttäjätietoa suunnitellessaan ja toteuttaessaan palvelumuotoilun kehittämisprojektia.
Hylätty: 
Opiskelija ei saavuta opintojakson osaamistavoitteita eikä pysty osoittamaan osaamistaan niissä
                    
