Siirry suoraan sisältöön

Asiakasprosessien kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5op)

Toteutuksen tunnus: XX00BV97-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2018 - 31.12.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Hyvinvointijohtamisen korkeakouludiplomi
Opettajat
Satu Lautamäki
Opintojakso
XX00BV97

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tulkita ja selittää palvelumuotoilun käsitteet ja työkalut sekä arvioida niiden hyödynnettävyyttä
- analysoida ja verrata palvelumuotoilun käyttökohteita
- tunnistaa prosessien kehittämisen käyttäjälähtöisyyden näkökulmasta, erityisesti palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen
- analysoida ja havaita haasteet oman yrityksen tai organisaation tai toiminnan kehittämisessä ja soveltaa palvelumuotoiluajattelua käytännössä
- toteuttaa pienimuotoisen palvelumuotoilun kehittämisprojektin pienryhmässä

Sisältö

Sisältö
Palvelumuotoilun käsitteet, prosessi ja menetelmät.
Käyttäjälähtöinen ja osallistava kehittäminen.
Asiakaskokemuksen mallintaminen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:

Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata keskeisiä palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen käsitteitä ja menetelmiä. Opiskelija osaa hyödyntää käyttäjätietoa suunnitellessaan ja toteuttaessaan palvelumuotoilun kehittämisprojektia.

Hylätty:
Opiskelija ei saavuta opintojakson osaamistavoitteita eikä pysty osoittamaan osaamistaan niissä

Siirry alkuun