Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminen ja johtaminen (4op)

Toteutuksen tunnus: KD07BMMA215-1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2015 - 02.11.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.11.2015 - 01.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Terhi Anttila
Opintojakso
KD07BMMA215

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella, rakentaa, kehittää ja johtaa brändejä. Opiskelija tunnistaa ja osaa soveltaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia innovatiivisesti ja luovasti brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.

Sisältö

- Brändin määrittely
- Brändin persoonallisuus, ydinlupaus ja arvot
- Tavaramerkki
- Brändien merkitys kuluttajille ja yrityksille
- Brändin rakentaminen
- Brändin rakentamisen esteet
- Brändin elinkaaren hallinta
- Brändin suorituskyvyn mittaus

Oppimateriaalit

- Aaker, D. (2002). Building Strong Brands

- Laakso, H. (2003). Brandit kilpailuetuna. Miten rakennan ja kehitän tuotemerkkiä

- Malmelin, M. & Hakala, J. (2007). Radikaali brändi

- Sounio, Lisa (2010). Brändikäs

- Oheismateriaalia luennoitsijan ilmoituksen mukaan

Opetusmenetelmät

- Luennot ja ryhmätöiden esitykset
- Ryhmätyöskentely
- Itsenäinen työskentely (oppimispäiväkirja)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso ei sisällä työharjoittelua.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Luennot ja ryhmätöiden esitykset 26 h
- Ryhmätyöskentely 35 h
- Itsenäinen työskentely 45 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella, rakentaa, kehittää ja johtaa brändejä. Opiskelija tunnistaa ja osaa soveltaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia innovatiivisesti ja luovasti brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja rakentaa brändejä. Opiskelija tunnistaa ja osaa soveltaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa suunnitella ja rakentaa brändejä. Opiskelija tunnistaa brändin rakentamisen ja kehittämisen keinoja. Opiskelija osaa toimia brändin rakentamiseen ja kehittämiseen liittyvissä tehtävissä.

Esitietovaatimukset

Edeltävät markkinoinnin opinnot

Siirry alkuun