Simulation in strategic marketing management (MARKSTRAT) (3op)
Toteutuksen tunnus: KD07BMMA175-7
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.10.2015 - 20.12.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.01.2016 - 20.03.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opettajat
- Sirkku Rantalainen
- Opintojakso
- KD07BMMA170
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa analysoida erilaisten kuluttajien tarpeita sekä osto- ja kulutuskäyttäytymistä. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin päätöksentekoon liittyviä johtopäätöksiä kuluttajatiedon perusteella.
Sisältö
- suomalainen kulutusyhteiskunta
- kuluttajan käyttäytyminen yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- kuluttajatiedon keruu
- tarpeet, motiivit, arvot, asenteet ja sidonnaisuus
- kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi
- erilaiset kuluttajatyypit, kulttuurit, alakulttuurit ja elämäntyylit
Oppimateriaalit
Manual: Markstrat for Executives
Opetusmenetelmät
- lectures, group work and simulation
- independent work
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Total work load of the course is 80 h.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa analysoida erilaisten kuluttajien tarpeita sekä osto- ja kulutuskäyttäytymistä. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin päätöksentekoon liittyviä johtopäätöksiä kuluttajatiedon perusteella.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa analysoida erilaisten kuluttajien tarpeita sekä osto- ja kulutuskäyttäytymistä.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa, Markkinoinnillinen ajattelu