Peliohjelmointi (3op)
Toteutuksen tunnus: KL04BTOHTE5-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 30.09.2017 - 10.12.2017
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 30.10.2017 - 17.12.2017
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 3 op
 
- Lähiosuus
 - 3 op
 
- Toteutustapa
 - Lähiopetus
 
- Koulutus
 - Insinööri (AMK), Tietotekniikka
 
- Opettajat
 - Niko Rudnäs
 
- Opintojakso
 - KL04BTOHTE5
 
Arviointiasteikko
1-5
                    
Tavoitteet
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.
                    
Sisältö
Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet
                    
Oppimateriaalit
Luentomonisteet ja verkkomateriaali
                    
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitustyö
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 40 h, itseopiskelu 40 h
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- kiitettävä (5): Tason 3-4 lisäksi opiskelija osaa tehdä vaativia pelejä
- hyvä (3-4): Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä 
- tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa perusasiat
                    
Esitietovaatimukset
Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi