Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus ruokaketjussa (5op)
Toteutuksen tunnus: YELRYMAR05-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.05.2017 - 18.02.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.11.2017 - 23.02.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
- Opettajat
- Hanne Ala-Harja
- Eija Putula-Hautala
- Opintojakso
- YELRYMAR05
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Opiskelija saa perustiedot markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta, ruokaan liittyvistä mielikuvista ja niiden hyödyntämisestä markkinoinnissa. Opintojakson aikana opiskelija syventää osaamistaan joko alkutuotteiden, jalostettujen elintarvikkeiden tai ravintolapalvelujen markkinoinnin suunnittelussa.
Sisältö
- markkinoinnin osatekijät ja markkinointiajattelu
- markkinoinnin suunnittelu ja toteutus
- ruokaan liittyvät mielikuvat ja niiden hyödyntäminen markkinoinnissa
- syventävä osio, jossa opiskelija valitsee alkutuotteiden markkinoinnin, jalostettujen elintarvikkeiden markkinoinnin tai ravitsemispalveluiden markkinoinnin syventäväksi osa-alueeksi
Oppimateriaalit
Markkinoinnin perusteet
Opetusmenetelmät
Luennot, Moodle- oppimisympäristö, yritysesimerkit/ projektit, yksilö- ja ryhmätyöt
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opinnollistaminen, ota yhteys opettajaan sen mahdollisuuksista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
opintojakso on 134 h opiskelijan työtä jakautuen yksilö- ja ryhmätyöhön verkkoalustalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opintojakson hyväksyttävä suorittaminen edellyttää, että opiskelija on laatinut ja raportoinut hyväksyttävästi kaikki annetut tehtävät sekä suorittanut hyväksyttävästi osatentin, joka painottuu markkinoinnin yleisiin periaatteisiin.
Arvosanan määräytyminen:
1-2 Opiskelija hallitsee markkinoinnin keskeiset periaatteet ja osaa jossain määrin soveltaa niitä ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinointiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin keskeiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä valitsemansa syventämisalueen tuotteiden ja palveluiden myyntiin ja markkinointiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin keskeiset periaatteet, osaa soveltaa niitä valitsemansa syventämisalueen tuotteiden ja palveluiden myyntiin ja markkinointiin sekä kykenee luovasti rakentamaan markkinoinnillisia tuote- ja palvelukokonaisuuksia.
Esitietovaatimukset
Ei edellytä edeltäviä opintoja.