Vaikuttajaviestintä ja -markkinointi (2 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DB99-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 13.08.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 23.10.2023
Laajuus
2 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Saija Råtts
Opiskelijaryhmät
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet ja tunnistaa niiden käyttötavat osana organisaation markkinointia ja viestintää. Opiskelija osaa analysoida vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin erilaisia muotoja ja niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä.
Sisältö
Vaikuttajaviestinnän ja markkinoinnin käsitteet
Vaikuttajayhteistyön muodot, strategia ja mittaaminen
Kontaktointi
Oppimateriaalit
Halonen, M. 2019. Vaikuttajamarkkinointi. Alma Talent.
Opetusmenetelmät
Verkkototeutus (suoritettavissa täysin itsenäisesti Moodle / Teams)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kyse on kahden opintopisteen kokonaisuudesta, joka vastaa noin 54 opiskelijan työtuntia.
Verkkokeskustelut sekä materiaaleihin perehtyminen noin 30 tuntia
Harjoitustyö ja materiaalin hankinta noin 20 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suorittaminen vaatii verkkokeskusteluihin (Teams-chattiin) osallistumisen niille annettuna ajankohtana.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojakson keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin pääkäsitteet, mutta niiden yhdistäminen erilaisiin käyttötapoihin on vielä puutteellista. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja –markkinoinnin muotoja, mutta ei osaa vielä selvittää niiden hyötyjä. Opiskelija tunnistaa vaikuttajayhteistyön eri muodot.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut aktiivisesti opintojakson keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet, ja osaa yhdistää niitä erilaisiin käyttötapoihin. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin muotoja, sekä niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon keskusteluihin. Opiskelija hallitsee vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin käsitteet, ja osaa yhdistää niitä erilaisiin käyttötapoihin. Opiskelija osaa nimetä vaikuttajaviestinnän ja -markkinoinnin muotoja, sekä niiden tuomia hyötyjä organisaatiolle ja vaikuttajalle. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttajayhteistyön sisältöjä monipuolisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Verkkokeskustelut sekä harjoitustyö.