Practices and models in development activities (5 cr)
Code: BG00DL15-3001
General information
- Enrollment
- 28.08.2023 - 06.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2023 - 23.04.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- SeAMK Master School
- Campus
- SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 33
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
- Teachers
- Kaija Loppela
- Groups
-
YKEJO23Master's Degree in Social Services and Health Care, Development and Management
- Course
- BG00DL15
Evaluation scale
1-5
Objective
Students know how to compare research and development approaches and how to apply ideas, practices and models to practical development work.The student knows the most common data collection methods for research and development activities as well as other development methods and practical applications of the work community.
Content
Trends in research development activities and operational data collection methods, as well as different methods for developing the work community's activities
Materials
Aarnio, H., DIale, dialogimenetelmistä. DIALE (hamk.fi)
Erätaukodialogimenetelmä. Sitra. Mikä Erätauko? - Erätauko (eratauko.fi)
Karjalainen, Anna-Liisa. (2019). (Toim.) Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali-ja terveysalalle. PS-KUSTANNUS.
Liimatainen, L. & Ryttyläinen, K. (toim.). 2006. Innovoi, vaikuta, arvioi. Ihmisiin kohdistuvien vaikutusten arviointi. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Malmelin, M. ja Poutanen, P. (2017). Luovuuden idea. Luovuus työelämässä, yhteisöissä ja organisaatioissa. Gaudeamus.
Piippo, S., Syvänen, S. ja Kolehmainen, R. (2022). Dialoginen toimintatapa. SoteDialogit-hankkeen kehittämisopas työyhteisöille. Tampereen yliopisto.
Salonen, K. (2023). Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle.
Takanen, T. & Petrow, S. 2010. Kohtaamisten voima. Tarina yhdessäluovasta uudistumisesta. Helsinki: Edita.
Työkalut | Innokylä (innokyla.fi)
Työterveyslaitos. 2009. Työhyvinvointi ?uudistuksia ja hyviä käytäntöjä. Helsinki: Multiprint Oy.
Teaching methods
Lectures, learning discussions, training, different tasks
Student workload
Ajankäyttö vastaa 5 op eli n.135 t työpanosta. Osa suorituksista tehdään yksilö-/ryhmätehtävinä, osa kirjallisuutta tenttimällä tai tekemällä esim. esseetehtävän.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student knows the basic principles of research-based development activities. Students know how to describe research and development approaches, ideas, practices and models and other development methods of the work community.
Assessment criteria, good (3)
Student shows ability to use research-based development activities. Students know how to compare and use research and development approaches, ideas, practices and models and other development methods of the work community.
Assessment criteria, excellent (5)
Student shows ability to use research-based development activities diversely. Students know how to critically analyze and evaluate research and development approaches, ideas, practices and models and other development methods of the work community.
Qualifications
No previous studies are required.