Skip to main content

Practices and models in development activities (5 cr)

Code: BG00DL15-3001

General information


Enrollment
28.08.2023 - 06.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2023 - 23.04.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
SeAMK Master School
Campus
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Teaching languages
Finnish
Seats
30 - 33
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
Teachers
Kaija Loppela
Groups
YKEJO23
Master's Degree in Social Services and Health Care, Development and Management
Course
BG00DL15

Evaluation scale

1-5

Objective

Students know how to compare research and development approaches and how to apply ideas, practices and models to practical development work.The student knows the most common data collection methods for research and development activities as well as other development methods and practical applications of the work community.

Content

Trends in research development activities and operational data collection methods, as well as different methods for developing the work community's activities

Materials

Aarnio, H., DIale, dialogimenetelmistä. DIALE (hamk.fi)
Erätaukodialogimenetelmä. Sitra. Mikä Erätauko? - Erätauko (eratauko.fi)
Karjalainen, Anna-Liisa. (2019). (Toim.) Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali-ja terveysalalle. PS-KUSTANNUS.
Liimatainen, L. & Ryttyläinen, K. (toim.). 2006. Innovoi, vaikuta, arvioi. Ihmisiin kohdistuvien vaikutusten arviointi. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Malmelin, M. ja Poutanen, P. (2017). Luovuuden idea. Luovuus työelämässä, yhteisöissä ja organisaatioissa. Gaudeamus.
Piippo, S., Syvänen, S. ja Kolehmainen, R. (2022). Dialoginen toimintatapa. SoteDialogit-hankkeen kehittämisopas työyhteisöille. Tampereen yliopisto.
Salonen, K. (2023). Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle.
Takanen, T. & Petrow, S. 2010. Kohtaamisten voima. Tarina yhdessäluovasta uudistumisesta. Helsinki: Edita.
Työkalut | Innokylä (innokyla.fi)
Työterveyslaitos. 2009. Työhyvinvointi ?uudistuksia ja hyviä käytäntöjä. Helsinki: Multiprint Oy.

Teaching methods

Lectures, learning discussions, training, different tasks

Student workload

Ajankäyttö vastaa 5 op eli n.135 t työpanosta. Osa suorituksista tehdään yksilö-/ryhmätehtävinä, osa kirjallisuutta tenttimällä tai tekemällä esim. esseetehtävän.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student knows the basic principles of research-based development activities. Students know how to describe research and development approaches, ideas, practices and models and other development methods of the work community.

Assessment criteria, good (3)

Student shows ability to use research-based development activities. Students know how to compare and use research and development approaches, ideas, practices and models and other development methods of the work community.

Assessment criteria, excellent (5)

Student shows ability to use research-based development activities diversely. Students know how to critically analyze and evaluate research and development approaches, ideas, practices and models and other development methods of the work community.

Qualifications

No previous studies are required.

Go back to top of page