Skip to main content

Development of Social Work Practice (5 cr)

Code: BH00BS35-3003

General information


Enrollment
17.04.2023 - 06.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
SeAMK Master School
Campus
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree in Social Services and Health Care, Social Work
Teachers
Katja Valkama
Leena Elenius
Helena Yli-Harja
Course
BH00BS35

Evaluation scale

1-5

Objective

Students recognise development targets in their work environment and are able to plan and implement a development process.

Content

Stages in development activity: arguing for the development need; organisation, action and evaluation of development; various ways of organising a development process; development tools.

Materials

Kirjallisuutta esim.

Kemmis, S., McTaggart, R., & Nixon, R. (2014) The action research planner: Doing critical participatory action research. Springer Singapore.

Loppela, K. (2004) Ihminen ja työ – keskustellen työkuntoon. Työyhteisön kehittäminen työkykyä ylläpitävän toiminnan viitekehyksessä. Akateeminen väitöskirja. Acta Universitatis Tamperensis 1003. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy.

Salonen K., Eloranta, S., Hautala, T. & Kinos, S. (2017.) Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Turun AMK. E-kirja

Satka, M., Julkunen, I. ym. (toim.) (2016). Käytäntötutkimuksen taito. Heikki Waris-instituutti & Mathilde Wrede-Institutet.

Syvänen, S., Tikkamäki, K., Loppela, K., Tappura, S., Kasvio, A. & Toikko, T (2015). Dialoginen johtaminen. Avain tuloksellisuuteen, työelämän laatuun ja innovatiivisuuteen. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy.

Toikko T. & Rantanen T. (2009). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampereen Yliopisto Oy – Juvenes Print.

Lisäksi muita tieteellisiä artikkeleita ja tutkimuskirjallisuutta.

Teaching methods

Luennot, ryhmätyö, itsenäinen kirjallinen tehtävä, vertaisarviointi

Student workload

Luennot, ryhmätyö, itsenäinen tehtävä sekä vertaisarviointi, 5 op on 135 tuntia opiskelijan työtä

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students are able to describe types of development activity and the methods used.

Assessment criteria, good (3)

Students are able to compare types of development activity and evaluate the suitability of various methods for assignments or situations at hand.

Assessment criteria, excellent (5)

Students are able to critically analyse types of development activity and make use of them in development undertakings.

Qualifications

No previous studies are required.

Go back to top of page