Development of Social Work Practice (5 cr)
Code: BH00BS35-3003
General information
- Enrollment
- 17.04.2023 - 06.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2023 - 15.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- SeAMK Master School
- Campus
- SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree in Social Services and Health Care, Social Work
- Teachers
- Katja Valkama
- Leena Elenius
- Helena Yli-Harja
- Course
- BH00BS35
Evaluation scale
1-5
Objective
Students recognise development targets in their work environment and are able to plan and implement a development process.
Content
Stages in development activity: arguing for the development need; organisation, action and evaluation of development; various ways of organising a development process; development tools.
Materials
Kirjallisuutta esim.
Kemmis, S., McTaggart, R., & Nixon, R. (2014) The action research planner: Doing critical participatory action research. Springer Singapore.
Loppela, K. (2004) Ihminen ja työ – keskustellen työkuntoon. Työyhteisön kehittäminen työkykyä ylläpitävän toiminnan viitekehyksessä. Akateeminen väitöskirja. Acta Universitatis Tamperensis 1003. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy.
Salonen K., Eloranta, S., Hautala, T. & Kinos, S. (2017.) Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Turun AMK. E-kirja
Satka, M., Julkunen, I. ym. (toim.) (2016). Käytäntötutkimuksen taito. Heikki Waris-instituutti & Mathilde Wrede-Institutet.
Syvänen, S., Tikkamäki, K., Loppela, K., Tappura, S., Kasvio, A. & Toikko, T (2015). Dialoginen johtaminen. Avain tuloksellisuuteen, työelämän laatuun ja innovatiivisuuteen. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy.
Toikko T. & Rantanen T. (2009). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampereen Yliopisto Oy – Juvenes Print.
Lisäksi muita tieteellisiä artikkeleita ja tutkimuskirjallisuutta.
Teaching methods
Luennot, ryhmätyö, itsenäinen kirjallinen tehtävä, vertaisarviointi
Student workload
Luennot, ryhmätyö, itsenäinen tehtävä sekä vertaisarviointi, 5 op on 135 tuntia opiskelijan työtä
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students are able to describe types of development activity and the methods used.
Assessment criteria, good (3)
Students are able to compare types of development activity and evaluate the suitability of various methods for assignments or situations at hand.
Assessment criteria, excellent (5)
Students are able to critically analyse types of development activity and make use of them in development undertakings.
Qualifications
No previous studies are required.