Markkinointitutkimus (6 op)
Toteutuksen tunnus: LTVAMA201-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.11.2023 - 17.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.02.2024 - 07.04.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Lähiosuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Hannu Tuuri
- Terhi Anttila
- Ryhmät
-
LITA22BTradenomi (AMK), Liiketalous
- Opintojakso
- LTVAMA201
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
Tutkimustyön peruskäsitteet ja markkinointitutkimuksen suunnittelu
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen
Tavoitteet
Opiskelija osaa hyödyntää markkinointitutkimusta yrityksen arvontuotantoprosessissa. Opiskelija osaa vertailla määrällisen ja laadullisen tutkimuksen menetelmällisiä ratkaisuja. Opiskelija osaa valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta. Opiskelija osaa arvioida omaa tutkimusosaamistaan.
Sisältö
Tutkimustyön peruskäsitteet ja markkinointitutkimuksen suunnittelu
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen
Oppimateriaalit
Moodlen materiaali
Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
-Luennot
-Ryhmätyöskentely
-Ryhmätyöskentelyn ohjaus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä 160 h
-Luennot ja ohjaustunnit
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa monipuolisesti arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.