Siirry suoraan sisältöön

Markkinointitutkimus (6 op)

Toteutuksen tunnus: LTVAMA201-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.11.2023 - 17.01.2024

Ajoitus

19.02.2024 - 07.04.2024

Laajuus

6 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Liiketalous

Opettaja

  • Hannu Tuuri
  • Terhi Anttila

Opiskelijaryhmät

  • LITA22B
    Tradenomi (AMK), Liiketalous

Tavoitteet

Opiskelija osaa hyödyntää markkinointitutkimusta yrityksen arvontuotantoprosessissa. Opiskelija osaa vertailla määrällisen ja laadullisen tutkimuksen menetelmällisiä ratkaisuja. Opiskelija osaa valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta. Opiskelija osaa arvioida omaa tutkimusosaamistaan.

Sisältö

Tutkimustyön peruskäsitteet ja markkinointitutkimuksen suunnittelu
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen

Oppimateriaalit

Moodlen materiaali
Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

-Luennot
-Ryhmätyöskentely
-Ryhmätyöskentelyn ohjaus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä 160 h

-Luennot ja ohjaustunnit
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen

Sisällön jaksotus

Tutkimustyön peruskäsitteet ja markkinointitutkimuksen suunnittelu
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa monipuolisesti arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätyö
Vertaisarviointi

Lisätiedot

Opintojakso tuottaa 6 T&K-pistettä.