Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa (5op)
Toteutuksen tunnus: KMST2Y01-1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.11.2015 - 01.05.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 31.05.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Kulttuurituottaja (AMK)
- Opettajat
- Juhani Haarala
- Jukka Saarela
- Johanna Ikola
- Opintojakso
- KMST2Y01
Arviointiasteikko
1-5
                    
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa syventää markkinoinnin osaamistaan ja ymmärtää markkinoinnin asiakaslähtöisenä tapana toteuttaa tuotanto
- ymmärtää markkinoinnin merkityksen välttämättömänä osana onnistunutta tuotantoa
- hallitsee sisäisen ja ulkoisen tiedottamisen merkityksen tuotannoissa
- osaa hoitaa markkinointiin ja  tiedottamiseen liittyviä perustehtäviä tuotannossa.
                    
Sisältö
- markkinoiden segmentointi ja asemointi, markkinointistrategiat ja niiden suunnittelu, mielikuvamarkkinointi
- käytännön markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä ensimmäisessä tuotannossa (mm. markkinointi- ja tiedotussuunnitelma, tiedotteet, tiedotustilaisuudet, sisäisen tiedottamisen kanavat ja työkalut)
                    
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
                    
Opetusmenetelmät
-	luennot, mahdollinen kirjatentti, pienryhmätyöskentely
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaistyömäärä n. 130 h
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 Opiskelija osaa ohjattuna toteuttaa markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä tuotannossa.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja tiedottamisen merkityksen tuotannoissa ja kulttuurialalla sekä osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 Opiskelija osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista tuotannossa. Hän pystyy  ideoimaan uusia markkinointitapoja ja soveltamaan niitä tuotannossa.
                    
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Tuotannon perusteet
                    
