Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa (5op)

Toteutuksen tunnus: KMST2Y01-1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2015 - 01.05.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 31.05.2016
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Koulutus
Kulttuurituottaja (AMK)
Opettajat
Juhani Haarala
Jukka Saarela
Johanna Ikola
Opintojakso
KMST2Y01

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa syventää markkinoinnin osaamistaan ja ymmärtää markkinoinnin asiakaslähtöisenä tapana toteuttaa tuotanto
- ymmärtää markkinoinnin merkityksen välttämättömänä osana onnistunutta tuotantoa
- hallitsee sisäisen ja ulkoisen tiedottamisen merkityksen tuotannoissa
- osaa hoitaa markkinointiin ja tiedottamiseen liittyviä perustehtäviä tuotannossa.

Sisältö

- markkinoiden segmentointi ja asemointi, markkinointistrategiat ja niiden suunnittelu, mielikuvamarkkinointi
- käytännön markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä ensimmäisessä tuotannossa (mm. markkinointi- ja tiedotussuunnitelma, tiedotteet, tiedotustilaisuudet, sisäisen tiedottamisen kanavat ja työkalut)

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

- luennot, mahdollinen kirjatentti, pienryhmätyöskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyömäärä n. 130 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 Opiskelija osaa ohjattuna toteuttaa markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä tuotannossa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja tiedottamisen merkityksen tuotannoissa ja kulttuurialalla sekä osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 Opiskelija osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista tuotannossa. Hän pystyy ideoimaan uusia markkinointitapoja ja soveltamaan niitä tuotannossa.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet
Tuotannon perusteet

Siirry alkuun