Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa (5op)
Opintojakson tunnus: KMST2Y01
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa syventää markkinoinnin osaamistaan ja ymmärtää markkinoinnin asiakaslähtöisenä tapana toteuttaa tuotanto
- ymmärtää markkinoinnin merkityksen välttämättömänä osana onnistunutta tuotantoa
- hallitsee sisäisen ja ulkoisen tiedottamisen merkityksen tuotannoissa
- osaa hoitaa markkinointiin ja tiedottamiseen liittyviä perustehtäviä tuotannossa.
Sisältö
- markkinoiden segmentointi ja asemointi, markkinointistrategiat ja niiden suunnittelu, mielikuvamarkkinointi
- käytännön markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä ensimmäisessä tuotannossa (mm. markkinointi- ja tiedotussuunnitelma, tiedotteet, tiedotustilaisuudet, sisäisen tiedottamisen kanavat ja työkalut)
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Tuotannon perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 Opiskelija osaa ohjattuna toteuttaa markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä tuotannossa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja tiedottamisen merkityksen tuotannoissa ja kulttuurialalla sekä osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 Opiskelija osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista tuotannossa. Hän pystyy ideoimaan uusia markkinointitapoja ja soveltamaan niitä tuotannossa.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa