Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa (5op)
Toteutuksen tunnus: KMST2Y01-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2017 - 31.01.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 08.01.2018 - 06.04.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Koulutus
- Kulttuurituottaja (AMK)
- Opettajat
- Johanna Ikola
- Merja Juppo
- Opintojakso
- KMST2Y01
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa syventää markkinoinnin osaamistaan ja ymmärtää markkinoinnin asiakaslähtöisenä tapana toteuttaa tuotanto
- ymmärtää markkinoinnin merkityksen välttämättömänä osana onnistunutta tuotantoa
- hallitsee sisäisen ja ulkoisen tiedottamisen merkityksen tuotannoissa
- osaa hoitaa markkinointiin ja tiedottamiseen liittyviä perustehtäviä tuotannossa.
Sisältö
- markkinoiden segmentointi ja asemointi, markkinointistrategiat ja niiden suunnittelu, mielikuvamarkkinointi
- käytännön markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä ensimmäisessä tuotannossa (mm. markkinointi- ja tiedotussuunnitelma, tiedotteet, tiedotustilaisuudet, sisäisen tiedottamisen kanavat ja työkalut)
Oppimateriaalit
opettajien luentomateriaalit Moodlessa
Opetusmenetelmät
markkinoinnin osuus: luennot, ryhmätyöt, benchmarkkaus
tiedottamisen osuus: luennot, ryhmätyöt, vierailijat, essee
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 Opiskelija osaa ohjattuna toteuttaa markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä tuotannossa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja tiedottamisen merkityksen tuotannoissa ja kulttuurialalla sekä osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 Opiskelija osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista tuotannossa. Hän pystyy ideoimaan uusia markkinointitapoja ja soveltamaan niitä tuotannossa.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Tuotannon perusteet