Konseptilähtöinen tilasuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: CA00BS73-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.04.2021 - 20.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 06.03.2022
Laajuus
5 op
Yksikkö
SeAMK Ruoka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
- Ilkka Latomäki
- Kirta Nieminen
Vastuuhenkilö
Jukka Kauppila
Opiskelijaryhmät
-
MRESTO21Restonomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa esitellä kokonaisvaltaisen markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen markkinoinnillisena lisäarvona. Hän osaa perustella kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija perehtyy käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämiseen ja osaa tehdä johtopäätöksiä erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutuksista ja sitä, kuinka niiden avulla synnytetään tasapainoinen ravintolakonsepti. Opiskelija osaa selittää ja vertailla tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita yhden ravintolakonseptin luomisessa.
Sisältö
- ruokapalvelujen esteettisyys ja toiminnallinen suunnittelu
- konseptin ilmentäminen palvelumuotoilun avulla
- keittiön ja salin layout suunnittelu
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta kontaktiopetusta 44 h, itsenäistä opiskelua 99 h
Lisätietoja opiskelijoille
Läsnäolovaatimus 80 %
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksestä markkinoinnillisena lisäarvona. Hän osaa erotella kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla.
Opiskelija osaa selittää visuaalista ilmaisua ja esteettisyyttä harjoitusten avulla ja oppii ratkaisemaan materiaaleihin, väreihin ja valaistukseen liittyviä ongelmia ravintolakonseptin luomisessa.
Opiskelija osaa nimetä joitakin tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kokonaisvaltaista viestintää ja antaa esimerkkejä kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksestä markkinoinnillisena lisäarvona.
Hän osaa toteuttaa kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteita ruokapalvelualalla. Opiskelija osaa soveltaa visuaalista ilmaisua ja esteettisyyttä harjoitusten avulla ja oppii ratkaisemaan materiaalien, värien ja valaistuksen valintaan liittyviä ongelmia luodakseen tasapainoisen ravintolakonseptin.
Opiskelija osaa selittää tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida kokonaisvaltaisen viestinnän merkitystä markkinoinnillisena lisäarvona. Hän osaa soveltaa ja arvioida periaatteita yrityskuvan luomisessa ruokapalvelualalla.
Opiskelija osaa harjoitusten avulla toteuttaa ja erotella visuaalisuutta ja esteettisyyttä sekä osaa yhdistellä materiaaleja, värejä ja valaistusta tasapainoiseksi ravintolakonseptiksi.
Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita
Esitietovaatimukset
Ei edeltäviä opintoja
Lisätiedot
Opintojakso toteutetaan tarvittaessa englanniksi