Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (3op)

Toteutuksen tunnus: KH00AYT10-12

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2015 - 15.12.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2015 - 31.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opettajat
Esa Leikkari
Merja Juppo
Opintojakso
KH00AYT10

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa yrityksen markkinointitoimintojen yhteydet muihin liiketoiminnan osa-alueisiin
- analysoida makromarkkinointiympäristöä
- analysoida mikroympäristöä ja tehdä asemoinnin
- tuntee ostokäyttäytymistä ja osaa segmentoida
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja

Sisältö

- markkinoinnin peruskäsitteet
- toimintaympäristön, kysyntä- ja kilpailuympäristön ja oman organisaation analysointi
- asemointi, segmentointi
- markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot

Oppimateriaalit

Bergström, Seija & Leppänen, Arja. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita

muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

luento-opetus, itsenäinen opiskelu

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

opiskelijan työmäärä 78 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- 5: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
- 3: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
- 1: Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Siirry alkuun