Markkinoinnin perusteet (3op)
Toteutuksen tunnus: KH00AYT10-12
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2015 - 15.12.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2015 - 31.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opettajat
- Esa Leikkari
- Merja Juppo
- Opintojakso
- KH00AYT10
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa yrityksen markkinointitoimintojen yhteydet muihin liiketoiminnan osa-alueisiin
- analysoida makromarkkinointiympäristöä
- analysoida mikroympäristöä ja tehdä asemoinnin
- tuntee ostokäyttäytymistä ja osaa segmentoida
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja
Sisältö
- markkinoinnin peruskäsitteet
- toimintaympäristön, kysyntä- ja kilpailuympäristön ja oman organisaation analysointi
- asemointi, segmentointi
- markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot
Oppimateriaalit
Bergström, Seija & Leppänen, Arja. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita
muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
luento-opetus, itsenäinen opiskelu
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
opiskelijan työmäärä 78 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- 5: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
- 3: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
- 1: Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita